Hellas Direct: με μοντέλο Amazon και στις ασφάλειες κατοικίας

Hellas Direct: με μοντέλο Amazon και στις ασφάλειες κατοικίας

Καταφεύγει στις ρυθμιστικές αρχές εναντίον των τραπεζών.

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 22.11.2018

Αντιγράφοντας το μοντέλο της Amazon, με ξεκάθαρη, αποτελεσματική κατανομή και επενδύοντας συνεχώς στον τομέα της τεχνολογίας, η Hellas Direct συμπλήρωσε ήδη τους 6 πρώτους μήνες στην ασφάλεια κατοικίας. Μια δραστηριότητα-σταθμός στην 5χρονη πορεία της εταιρείας, που ξεκίνησε από την ασφάλιση αυτοκινήτου και στη διάρκεια αυτής της διαδρομής έχει καταφέρει να αποτελεί τη 2η στην κατάταξη ψηφιακή ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα. Στην διάρκεια αυτών των 5 ετών η εταιρεία αναπτύσσεται με ρυθμούς 35-40% τον χρόνο, έχει κερδίσει περισσότερους από 80.000 πελάτες (92% η πιστότητα), πραγματοποιεί 150.000 συναλλαγές το χρόνο, έχει διαχειριστεί 30.000 ζημιές από την πρώτη ημέρα λειτουργίας, ενώ στην παρούσα φάση το σύνολο της αξίας των ασφαλίστρων της φθάνει τα 17,5 εκατομμύρια ευρώ.

Για τους Αιμίλιο Μάρκου και Αλέξη Πανταζή, ιδρυτές της Hellas Direct, κύριο συστατικό της επιτυχίας είναι ο καινοτόμος τρόπος λειτουργίας και η επένδυση στην τελευταία τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη (7,5 εκατομμύρια οι συνολικές επενδύσεις στο συγκεκριμένο πεδίο), όπως επίσης και η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, που της επιτρέπουν να φέρει την ανατροπή στο μοντέλο λειτουργίας της ασφάλειας. Αποτέλεσμα των παραπάνω όπως σημείωσαν είναι η δυνατότητα καλύτερης εξυπηρέτησης του καταναλωτή, η καλύτερη τιμή στο ασφάλιστρο και η δυνατότητα δημιουργίας συνδυαστικών προϊόντων, μέσω στρατηγικών συνεργασιών, όπως αυτές που έχει συνάψει ήδη με εταιρείες όπως η Shell, Aegean, Primetel και Revolut.

Οι φιλοδοξίες όμως δεν σταματούν εδώ, αφού ο πήχης έχει τεθεί ακόμα πιο ψηλά. Η διάθεση των ανθρώπων της Hellas Direct είναι η εταιρεία να εξελιχθεί σε μία από τις top 5 εταιρίες στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη ασφαλιστική στον γενικό κλάδο ασφαλειών στην Κύπρο. Ταυτόχρονα, η εταιρεία θέλει να επεκταθεί σε υπηρεσίες πέρα από την ασφάλιση. Σε πρώτη φάση οικοδομείται ένα οικοσύστημα mobility, με τη μεγαλύτερη πλατφόρμα συνεργείων στην Ελλάδα (πάνω από 1.200), ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει υπηρεσίες χρηματοδότησης σε πελάτες της που το αυτοκίνητό τους παρουσίασε μηχανική βλάβη. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, «οι τράπεζες δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τον καταναλωτή όπως εκείνος το χρειάζεται. Το 60% των Ελλήνων δεν μπορεί να πληρώσει ένα απροσδόκητο ποσό των 750 ευρώ. Στόχος μας είναι να το παρέχουμε εμείς», με τον κ. Μάρκου να σημειώνει ότι μέσα στην επόμενη τριετία η εταιρεία προσδοκά να δώσει 150 εκατομμύρια σε χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης.

 

Η ασφάλεια κατοικίας είναι αναγκαία στην Ελλάδα και στην Κύπρο

Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα και η Κύπρος βρίσκονται σε μία από τις πιο σεισμογενείς ζώνες του κόσμου, ότι διαθέτουν κακές υποδομές και μεγάλη συχνότητα φυσικών καταστροφών, παρατηρείται το παράδοξο φαινόμενο να είναι πολύ μικρός ο αριθμός των ασφαλισμένων κατοικιών. Στην Ελλάδα μόλις το 16% των κατοικιών είναι ασφαλισμένο, ενώ στην Κύπρο είναι το 32%. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι μισοί καταναλωτές στην Ελλάδα δε γνωρίζουν καν ότι μπορούν να αγοράσουν ασφάλεια κατοικίας, ενώ 3 στους 4 από αυτούς δεν γνωρίζουν πόσο κοστίζει. Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό που δηλώνει ότι γνωρίζει, εκτιμά ότι το ύψος των ασφαλίστρων δύο φορές πάνω από το πραγματικό κόστος.

Όπως σημείωσε ο κ. Μάρκου, «με λίγες εξαιρέσεις, μόνο όσοι έχουν δάνειο ασφαλίζουν τα σπίτια τους», προσθέτοντας ότι τα τελευταία 50 χρόνια ο κλάδος της ασφάλισης κατοικιών δεν παρουσιάζει καμία πραγματική εξέλιξη, με την ασφάλεια να παραμένει απωθητική για τον σημερινή καταναλωτή και το ασφαλιστικό προϊόν να μην αλλάζει.

Για τον κ. Μάρκου η χρήση της τεχνολογίας αποτελεί μια σημαντική παράμετρος για την εξέλιξη του προϊόντος. «Η ανάκτηση των απαραίτητων πληροφοριών για την τιμολόγηση και την ανάλυση ρίσκου ενός σπιτιού δεν ήταν ποτέ ευκολότερη. Google, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, δημόσιες υπηρεσίες. Όλα εξαρτώνται από τη γεωγραφική τοποθεσία. Το κλειδί είναι η πληροφορία για την ακριβή τοποθεσία μίας ιδιοκτησίας» τόνισε. «Ο καταναλωτής του σήμερα αναζητά την απλότητα, την άμεση πρόσβαση, την ευκολία στη χρήση. Οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρίες προσφέρουν ένα υπερβολικά περίπλοκο προϊόν, με υπερβολική και αχρείαστη γραφειοκρατία».

 

Συγκέντρωση της αγοράς στις τράπεζες, που υπερχρεώνουν τον καταναλωτή

Σύμφωνα με τα στελέχη της Hellas Direct για το τοπίο, όπως έχει διαμορφωθεί ευθύνονται σε ένα μεγάλο βαθμό οι τράπεζες που ελέγχουν το μεγάλο κομμάτι της αγοράς. «Οι καταναλωτές που ασφαλίζουν τα σπίτια τους αδικούνται. Αυτή η αλυσίδα ελέγχεται από τις τράπεζες. Είναι μία θέση ισχύος που εδραιώθηκε κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, ιδίως με την έκρηξη στα στεγαστικά δάνεια» πρόσθεσε. Συνεχίζοντας ανέφερε ότι, το 65% της ασφάλειας κατοικιών στην Ελλάδα ανήκει σε 4 εταιρίες που σχετίζονται με τράπεζες, ενώ το υπόλοιπο 35% κατανέμεται σε 30 εταιρίες. Περίπου αντίστοιχα είναι και τα ποσοστά στην Κύπρο.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η υπερχρέωση του καταναλωτή και η υπερβολική κερδοφορία των τραπεζών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellas Direct, «περίπου €1,5 δισ. από τα κέρδη των τραπεζών τα τελευταία 10 χρόνια προέρχονται από την ασφάλεια κατοικίας, ενώ στην Κύπρο ο καταναλωτής έχει πληρώσει €1,1 δισ. τα τελευταία 10 χρόνια. Μόνο €0,1 δισ. επιστράφηκαν σε αυτόν μέσω αποζημιώσεων. Οι προμήθειες ήταν τριπλάσιες από αυτό το ποσό». Κατά συνέπεια το περιθώριο κέρδους της αγοράς αγγίζει το 85%.

Μάλιστα, μετά από 6 μήνες δραστηριοποίησης στον κλάδο η Hellas Direct ετοιμάζεται να καταφύγει στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές (Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός, Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού κ.α.) για υποθέσεις που έχει συγκεντρώσει και φανερώνουν ότι καταπατούνται δικαιώματα των καταναλωτών αλλά και πρακτικές παραβίασης του κανονισμού περί ανταγωνισμού. Όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της εταιρείας, κύρια αιτήματα αυτής της κίνησης στην οποία θα προχωρήσει άμεσα η πιο στενή επιτήρηση στις δραστηριότητες ασφάλειας – διανομής των τραπεζών και η αυστηρότερη και ταχύτερη εφαρμογή του σχετικού κανονισμού της ΕΕ. Όπως σημείωσαν, οι κανόνες για την ασφάλεια κατοικίας δεν έχουν γκρι ζώνες και το κανονιστικό πλαίσιο ορίζει αυστηρά τρεις σκοπούς: προστασία του καταναλωτή, προώθηση της διαφάνειας και εδραίωση ίσων όρων ανταγωνισμού.

 

Ασφάλεια κατοικίας για όλους

Σε ότι αφορά το ασφαλιστικό προϊόν της Hellas Direct, o κ. Μάρκου σημείωσε ότι είναι έως και 35% χαμηλότερο από τις τιμές της αγοράς, με το κόστος του συμβολαίου να ξεκινάει από €0,30 την ημέρα. Η Hellas Direct “φέρνει τα καλύτερα στοιχεία της από την ασφάλεια αυτοκινήτου”, παρέχοντας ένα πλήρως ψηφιακό προϊόν, χωρίς χαρτί και σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας επίσης δυνατότητες, όπως η ασφάλεια με την ημέρα ή η στιγμιαία αποζημίωση. Η εταιρεία έχει υπογράψει συνεργασία με την γνωστή αντασφαλιστική Swiss Re, ενώ έχει συνδεθεί με την εφαρμογή για τον εντοπισμό ρίσκου CatNet, αντλώντας real time τιμές. Για την ασφάλισή του αρκεί από το χρήστη η τοποθέτηση του σπιτιού του στο χάρτη και η αξιολόγηση του κινδύνου γίνεται από περισσότερες από 1.100 πηγές δεδομένων. Μεταξύ άλλων, η Hellas Direct χρησιμοποιεί δορυφορικά δεδομένα της NASA, βάσεις δεδομένων πανεπιστημίων και πληροφορίες από μετεωρολογικούς σταθμούς, όπως επίσης και από τρίτες πηγές, όπως κτηματολόγιο, τηλεπικοινωνίες, παροχείς υπηρεσιών. Η λύση της Hellas Direct είναι πλήρως εναρμονισμένη με τον GDPR κανονισμό και επαφίεται στον πελάτη ποια δεδομένα είναι πρόθυμος να κοινοποιήσει ώστε να αποκτήσει καλύτερη τιμή ή εξυπηρέτηση. Τέλος, μέσω της Revolut η εταιρεία δημιουργεί ένα μηχανισμό άμεσων πληρωμών για τους πελάτες, ενώ θα δρομολογεί και επιστροφές χρηματικών ποσών σε πελάτες που δεν εμφανίζουν claims, χτίζοντας περαιτέρω μια σχέση εμπιστοσύνης με τη βάση της.