ΗΠΑ: δεν θα επιτρέπεται αυτόνομο όχημα χωρίς οδηγό

ΗΠΑ: δεν θα επιτρέπεται αυτόνομο όχημα χωρίς οδηγό

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 04.10.2018

Δεν προετοιμάζονται μόνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων για την εποχή της αυτόνομης οδήγησης. Σε μια αντίστοιχη διαδικασία βρίσκονται και οι αρμόδιες θεσμικές αρχές, ετοιμάζοντας το θεσμικό πλαίσιο που θα περιβάλλει την κίνηση αυτών των οχημάτων στους δρόμους. Όχι δεν μιλάμε για τη χώρα μας αλλά για τις ΗΠΑ, εκεί που οι εξελίξεις τρέχουν πιο γρήγορα, σε μια χώρα που θέλει και μπορεί να έχει ρόλο ηγέτη και σ’ αυτή τη νέα εποχή, που θα ξεκινήσει σε λίγα χρόνια.

Όπως λοιπόν σημειώνει το Reuters σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ, η αρμόδια αμερικανική αρχή για την ασφάλεια στο χώρο της αυτοκίνησης (National Highway Traffic Safety Administration) είναι έτοιμη να προχωρήσει στην αναθεώρηση των κανόνων ασφάλειας για τα αυτόνομα οχήματα, αποκλείοντας εντελώς όλα όσα δεν έχουν εξοπλισμό, όπως τιμόνι, γκάζι, φρένο και καθρέπτες. Με άλλα λόγια όλα όσα δεν δίνουν τη δυνατότητα σ’ αυτόν που θα κάθεται στη θέση του οδηγού να επέμβει.

Οι νέοι κανόνες που αναμένεται να δημοσιοποιηθούν σύντομα αποτελούν μια αναθεώρηση των προηγούμενων, στους οποίους υπήρχε μια σχετική ασάφεια για το αν και κατά πόσο θα έπρεπε να υπάρχει οδηγός στο όχημα. Οι κατασκευαστές έπρεπε να πληρούν 75 σημεία ασφάλειας με την υπόθεση ότι υπάρχει οδηγός. Αυτή η ασάφεια είχε ως αποτέλεσμα να υποβάλει αίτηση για την ανάπτυξη οχημάτων χωρίς τιμόνι και άλλα εργαλεία ελέγχου για την ανάπτυξη μιας υπηρεσίας ride-sharing μέσα στο 2019. Αντίστοιχο αίτημα είχε υποβάλει και η Waymo της Google, σχέδια που με το νέο πλαίσιο θα πρέπει να αναστείλουν.

Στην έκθεση που έχει στην κατοχή του το Reuters και πάνω στην οποία βασίζονται και οι νέοι κανόνες που θα υιοθετηθούν φιλοξενούνται και δηλώσεις της αρμοδίου αμερικανής υπουργού, η οποία σημειώνει ότι έχει λογικές ανησυχίες για την ασφάλεια της αυτόνομης οδήγησης. Από την άλλη πλευρά είναι σίγουρα κάτι δεν θα δουν με καλό μάτι οι κατασκευαστές καθώς μετακινεί σε μεταγενέστερο χρόνο τη θέσπιση κανόνων για τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση την ευρεία υιοθέτησή τους.