Κάτω από 100 εκατομμύρια τεμάχια, για πρώτη φορά από το 2013, έπεσαν οι πωλήσεις των smartphones στην Κίνα στο 1ο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με έκθεση της IDC, με αποτέλεσμα το σύνολο των πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά να παρουσιάσει αρνητικό πρόσημο. Όπως αναφέρει η εταιρεία ερευνών, η αγορά των smartphones στο συγκεκριμένο τρίμηνο έκλεισε με πτώση 2,9%, με τις πωλήσεις να φθάνουν συνολικά τα 344 εκατομμύρια τεμάχια.
Ταυτόχρονα, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, αρνητικά στις πωλήσεις των smartphones δείχνει να λειτουργεί και η αύξηση του κύκλου ζωής των προϊόντων, με ένα μεγάλο αριθμό καταναλωτών που τους προηγούμενους μήνες προχώρησε στην απόκτηση μιας ναυαρχίδας, να δείχνουν απρόθυμοι να προχωρήσουν στην απόκτηση μιας νέας συσκευής. «Φαίνεται τώρα ότι οι καταναλωτές δεν είναι πρόθυμοι να πληρώσουν πολλά χρήματα για μια νέα συσκευή που φέρνει ελάχιστες αναβαθμίσεις σε σχέση με την τρέχουσα συσκευή τους. Στο μέλλον, πιο προσιτές συσκευές υψηλής ποιότητας μπορεί να είναι η λύση που χρειάζεται η αγορά ώστε οι πωλήσεις να γυρίσουν σε θετική κατεύθυνση» δήλωσε ο Anthony Scarsella, στέλεχος της IDC.
Διατηρεί την πρώτη θέση η Samsung
Στην πρώτη θέση της κατάταξης των κατασκευαστών διατηρήθηκε και το 1ο τρίμηνο του 2018 η Samsung, η οποία όμως είδε τις πωλήσεις της να παρουσιάζουν μείωση 2,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Το μερίδιο αγοράς της κορεάτικης εταιρείας κυμάνθηκε στο 23,4%, με την IDC να σημειώνει ότι η συμβολή του Galaxy S9/S9 Plus στις πωλήσεις θα είναι πιο σημαντική στο 2ο τρίμηνο της χρονιάς. Ακριβώς αντίστροφη ήταν η πορεία της Apple, που ακολουθεί στη δεύτερη θέση, καθώς η αμερικάνικη εταιρεία είδε το μερίδιό της να αυξάνεται κατά 2,8% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2017, φθάνοντας το 15,6%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Huawei, που αύξησε το μερίδιο αγοράς της σε επίπεδα ρεκόρ για την ίδια, στο 11,8%, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση της Xiaomi, που ακολουθεί στην τέταρτη θέση. Η τελευταία παρουσίασε αύξηση στο μερίδιο αγοράς της κατά 87,8% σε σχέση με πέρυσι, αγγίζοντας το 8,4%. Τέλος, στην πέμπτη θέση βρίσκουμε την Oppo με ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 7,1%.