Λίγοι άνθρωποι έχουν με τη Microsoft σχέση τόσο βαθιά όσο ο Τομ Ουόρεν του “The Verge” –βλέποντας λοιπόν κανείς την αμηχανία του ειδικού σε θέματα που σχετίζονται με τη μεγάλη εταιρεία στο κείμενό του που σχολιάζει το χθεσινό επίσημο μπλογκ ποστ της σχετικά με το Surface διερωτάται: πρόκειται όντως το Surface να είναι το game-changer στη δυναμική μεταξύ Apple και Microsoft; Και αν ναι, γιατί η τελευταία δε δίνει τα στοιχεία που θα υποστήριζαν κάτι τέτοιο;
Το κείμενο, γραμμένο (ή έστω, υπογεγραμμένο) από τον corporate vice president συσκευών της εταιρείας, Μπράιαν Χολ, βρίθει ασαφειών – από τον τίτλο (“Είναι η πιο υπέροχη εποχή του χρόνου –για το Surface!”) μέχρι τον υπότιτλο (“Συμβαίνουν πολλά εξαιρετικά πράγματα σε ό,τι σχετίζεται με το Surface και θέλω να μοιραστώ μερικά από αυτά μαζί σας”), μέχρι την εισαγωγή του κειμένου (“Απο το Surface Pro και το Surface Book, ως το Surface Studio και το Surface Hub, έχουμε τις καλύτερες γιορτές που είχαμε ποτέ.”), το σώμα του (“Ο Νοέμβριος ήταν ο καλύτερος μήνας που είχαμε ποτέ ακόμα και ως προς τις πωλήσεις του Surface σε καταναλωτές. Το πακέτο Surface που είχαμε αποκλειστικά στο Best Buy ξεπούλησε την πρώτη ημέρα.”) και τον επίλογό του (“Όπως βλέπετε, είμαστε τόσο περήφανοι για την ορμή και την πρόοδο που κάνουμε με τη σειρά Surface.”), προσπαθεί να πει κάτι όμως δε λέει σχεδόν τίποτα συγκεκριμένο.
Βεβαίως θα ήταν άδικο να απαιτήσουμε από τη Microsoft (ή από οποιαδήποτε εταιρεία εδώ που τα λέμε) να είναι πιο συγκεκριμένη από την Apple: το Κουπερτίνο είναι διαβόητο για την κατακράτηση πληροφοριών σε σχέση με τις πωλήσεις όλων του των προϊόντων μέχρι τα νούμερα να λειτουργούν προς όφελός του από κάθε άποψη –πιο πρόσφατη απόδειξη γι αυτό, η απουσία σαφών στοιχείων για το Apple Watch, ένα προϊόν που όλοι συμφωνούν ότι δεν είναι το μεγάλο μπεστ-σέλερ της εταιρείας. Όμως αν όντως το Surface έχει αρχίσει να αντιστρέφει το ρεύμα από την Καλιφόρνια προς το Σιάτλ (το κείμενο του κ. Χολ λέει τονίζει ιδιαίτερα ότι “περισσότεροι άνθρωποι από ό,τι ποτέ περνούν από τα Mac στα Surface” χάρη στο σχετικό πρόγραμμα απόσυρσης MacBook) πρόκειται για μια πολύ σημαντική κατάκτηση σχετικά με την οποία κάθε στοιχείο θα ήταν ευπρόσδεκτο.
Δεν ξέρω: ίσως να είμαι από τους λίγους που βρίσκουν μια τέτοια πιθανότητα συναρπαστική όμως θα υπερασπιστώ τη θέση μου! Όπως έχω πει πολλές φορές στο παρελθόν (και σ’ αυτό σίγουρα δεν είμαι μόνος) η σχέση της Apple με τους πελάτες της είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα της εποχής μας –και όχι μόνο αν το δει κανείς από την πλευρά της αγοράς τεχνολογίας. Οτιδήποτε μπορεί να αλλάξει τη σχέση αυτή έχει επίσης ενδιαφέρον καθώς μπορεί να αποτελεί προπομπό μιας ευρύτερης τάσης σχετικά με το πώς βλέπουμε τις σχέσεις μας με τις εταιρείες τα προϊόντα των οποίων χρησιμοποιούμε. Ή μπορεί απλώς να είναι ευσεβείς πόθοι μιας εταιρείας που παρά τα 41 της χρόνια δεν κατάφερε ποτέ να ξεπεράσει το στάδιο του “αναγκαίου κακού”.