Η BlackBerry έπρεπε να είχε ρίξει τη λευκή πετσέτα στο ριγκ και να σταματήσει τον αγώνα εδώ και καιρό, αλλά της πήρε λίγο περισσότερο χρόνο να αντιληφθεί αυτό που όλοι γύρω της είχαν καταλάβει - πως είχε χάσει τον αγώνα των smartphones.
Μοιάζει να έχουν περάσει αιώνες από την εποχή που οι συσκευές της εταιρείας ήταν στα χέρια παγκόσμιων ηγετών. Ούτε δεκαετία δεν έχει περάσει στην πραγματικότητα. Μοιάζει να έχουν περάσει αιώνες από την εποχή που το ΠΑΣΟΚ προμήθευε τα στελέχη του με BlackBerry τηλέφωνα. Οχι, έχουν περάσει μόλις 7 χρόνια.
Ο Μπάρακ Ομπάμα φαίνεται πως λάτρευε τα BlackBerry αλλά και στη δική του περίπτωση ο έρωτας δεν κράτησε πολύ. Αν πάτε πίσω στο 2008, όταν ο Ομπάμα ετοιμαζόταν να αναλάβει το τιμόνι των ΗΠΑ, θα βρείτε αρκετές φωτογραφίες του με ένα BlackBerry στο χέρι. Δύο (ναι, μόλις δύο) χρόνια μετά παραπονιόταν ότι το τηλέφωνό του “δεν είχε πλάκα”. Και πώς να είχε, εδώ που τα λέμε. Πριν από τρεις μήνες και σε μια τηλεοπτική εκπομπή ο Ομπάμα άφησε να εννοηθεί πως η σχέση του με τα BlackBerry τελείωσε, αλλά δεν αποκάλυψε τι συσκευή χρησιμοποιεί τώρα.
Βεβαίως λίγο πολύ όλοι καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο τα BlackBerry περνάνε στην Ιστορία. Ξεπεράστηκαν από το iPhone και, λίγο αργότερα, από τα Android smartphones, δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό του ανταγωνισμού, δεν μπόρεσαν να φτιάξουν ένα δικό τους “οικοσύστημα” εφαρμογών, αναμενόμενο λοιπόν το τέλος.
Τουλάχιστον το πάλεψε...
Για κλείσιμο αξίζει να αναφέρουμε την αντίδραση στην είδηση του διευθύνοντος συμβούλου της Apple, Τιμ Κουκ. “Νομίζω ότι οι πωλήσεις τους ήταν αρκετά χαμηλές για αρκετό καιρό –έχουμε την προσοχή μας στραμμένη στην ευκαιρία την οποία θεωρούμε τεράστια”(;) σχολίασε ο ισχυρός άνδρας της Apple. Το περί “ευκαιρίας” στο σχόλιο του κ. Κουκ έχει να κάνει με τα εταιρικά κινητά όμως πόσο πραγματικά “τεράστια” είναι η ευκαιρία αυτή είναι αμφίβολο καθώς το ποσοστό 0,1% που κατέχει πλέον η BlackBerry ακούγεται ασήμαντο απέναντι στο 13,8% της Apple.
Όπως και να 'χει, το (ουσιαστικό) κλείσιμο της BlackBerry μπορεί να χαρακτηριστεί και “τέλος εποχής” –εξ ου και τα σχετικά απολογιστικά αφιερώματα σε ΜΜΕ όπως το “Wired”, η “Wall Street Journal” και η USA Today.