SMS ή e-mail; Ποιο είναι το καλύτερο εργαλείο μηνυμάτων; Σε μια αγορά στην οποία οι έξυπνες κινητές συσκευές είναι πια ο απόλυτος πρωταγωνιστής, θα έλεγε κανείς ότι το παραπάνω δίλημμα είναι ένας… ευχάριστος πονοκέφαλος για όσους αναζητούν το πιο αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας, ιδιαίτερα για επαγγελματικούς σκοπούς. Μια «διπλωματική» αλλά ταυτόχρονα σωστή απάντηση στο ερώτημα να είναι ότι μία πλήρης καμπάνια οφείλει να αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο όλα τα διαθέσιμα κανάλια, ωστόσο είναι χρήσιμο για τις επιχειρήσεις να γνωρίζουν αν και που υπερέχει καθένα από αυτά τα δύο κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία SMSAPI, που δραστηριοποιείται στον τομέα του SMS marketing μερικά ευρήματα είναι πολύ ενδιαφέροντα. Ξεκινώντας από τη στάση των καταναλωτών απέναντι στα μηνύματα που λαμβάνουν, είτε πρόκειται για SMS είτε e-mail, περισσότεροι από το 73% επιλέγουν να μην διαγραφούν από τη λίστα παραληπτών των μηνυμάτων, ενώ περίπου το 60% χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνά τους για να ενημερώνονται για προσφορές και προωθητικές ενέργειες.
Σύμφωνα με την έρευνα της SMSAPI ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα των SMS είναι η αμεσότητα στη λήψη και ανάγνωσή τους από τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, με δεδομένο ότι όλα τα κινητά τηλέφωνα, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για feature phones ή smartphones μπορούν να λάβουν SMS είναι βέβαιο ότι ένα μήνυμα θα φθάσει άμεσα στην οθόνη του χρήστη. Αντιθέτως το email παρουσιάζει περιορισμούς σ’ αυτό το πεδίο είτε γιατί τα feature phones δεν μπορούν να λάβουν email είτε γιατί ένας χρήστης smartphone δεν είναι απαραίτητο ότι είναι διαρκώς συνδεδεμένος. Οπότε σ’ αυτές τις περιπτώσεις παρουσιάζεται μια χρονοκαθυστέρηση στη λήψη ενός email. Ενδεικτική αυτής της χρονοκαθυστέρησης και όχι μόνο είναι η μέση ταχύτητα ανταπόκρισης στη λήψη ενός μηνύματος. όπου ο μέσος χρόνος ανοίγματος ενός SMS από τον παραλήπτη είναι μικρότερος από 1 λεπτό, ενώ στο email ξεπερνάει τις 6,5 ώρες.
Σημαντικές διαφορές παρουσιάζονται και στα ποσοστά ανταπόκρισης των καταναλωτών στα μηνύματα που λαμβάνουν με μαζική αλληλογραφία. Ειδικότερα, στα SMS ανεξαρτήτως κλάδου, το ποσοστό ανταπόκρισης ξεπερνάει το 90%, ενώ για τα emails περιορίζεται λίγο πάνω από το 20%, με σημαντικές διακυμάνσεις ανάλογα με τον κλάδο που αφορούν.
Ισχυρό ατού του email είναι η δυνατότητα ενός εμπλουτισμένου μηνύματος με διάφορους τύπους περιεχομένου (π.χ. και φωτογραφίες), χωρίς να υπόκειται στον περιορισμό των 160 χαρακτήρων του SMS. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, ακριβώς λόγω του περιορισμού αυτού είναι σύντομο και στοχευμένο, ενώ πλέον μπορεί να είναι προσωποποιημένο για τον παραλήπτη, με links που μπορεί να περιέχει, όπως επίσης και την ταυτότητα του αποστολέα.