Στον τόπο μας αν και έχουμε κοντά 7 εκατ. ανθρώπους συνδεδεμένους στο (ή με το) Internet και κοντά 6,5 εκατ. ψυχές (δεχόμενοι πάντα το αξίωμα πως κάθε άνθρωπος έχει μία ψυχή) σε τουλάχιστον ένα κοινωνικό δίκτυο είναι απορίας άξιο πώς και γιατί οι ελληνικές εφημερίδες (όσες έχουν απομείνει) δεν κάνουν κάτι για να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα για να ενισχύσουν τα έσοδά τους.
Προσέξτε, δεν μιλάμε για υποκατάσταση των “αναλογικών” εσόδων από τα ψηφιακά, είμαστε γενικότερα πολύ μακριά από αυτό. Βλέπουμε όμως τι συμβαίνει στις μεγάλες αγορές και έχουμε την απορία όχι για το αν αλλά για το πότε θα δούμε παρόμοιες ενέργειες στα μέρη μας.
Οι Times της Νέας Υόρκης (για συντομία, ΝΥΤ) έχουν 1,6 εκατ. συνδρομητές στην ψηφιακή τους έκδοση και οι αμερικανικές προεδρικές εκλογές φαίνεται να έπαιξαν κάποιο ρόλο. Στον μήνα που προηγήθηκε της εκλογικής αναμέτρησης η εφημερίδα “έγραψε” 200.000 νέους συνδρομητές, κάτι που προκάλεσε κάποια χαμόγελα στη διοίκηση που διαπίστωσε με ανησυχία την κατά 18% πτώση στα έσοδα από τις (έντυπες) διαφημίσεις στο 3ο τρίμηνο.
Ενα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 13% των online συνδρομητών των ΝΥΤ ζει εκτός ΗΠΑ, δίνοντας στην εφημερίδα ένα παγκόσμιο κοινό που οι διαφημιζόμενοι δεν έχουν κανένα λόγο να αγνοήσουν.
Τέλος, η εφημερίδα λέει πως στόχος της είναι να φτάσει κάποια στιγμή τους 10 εκατ. ψηφιακούς συνδρομητές. Δεν θέτει μεν ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο αλλά δεν θα εκπλαγούμε αν το καταφέρει μέσα στην ερχόμενη πενταετία, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2021.
Επειδή οι αριθμοί από μόνοι τους δεν είναι πάντα αρκετοί, να σημειώσουμε πως οι ΝΥΤ βρίσκονται εδώ και χρόνια σε μια διαδικασία μετάβασης στο ψηφιακό περιβάλλον και αυτή η πορεία ούτε ανέφελη είναι ούτε αναίμακτη, καθώς έχει κατά καιρούς συνοδευτεί από διάφορες περικοπές συνυπολογιζομένων των απολύσεων. Ωστόσο η εφημερίδα δείχνει να βρίσκεται σε έναν καλό δρόμο και να μειώνει την εξάρτησή της από την έντυπη έκδοση, αυτή που οι Αμερικανοί ονομάζουν πολλές φορές “πεθαμένα δέντρα”.