Πριν από μερικά χρόνια, κάθε στέλεχος επιχείρησης που “σεβόταν” τον εαυτό του χρησιμοποιούσε μία συσκευή Blackberry. Πλέον, όμως, το να έχεις Blackberry μάλλον δεν είναι και τόσο cool, όπως επεσήμαιναν σε ειδική ανάλυση τους και οι Financial Times. Η “μόδα” του Blackberry μπορεί να μη “χτύπησε” την Ελλάδα όπως συνέβη στις ΗΠΑ και τη δυτική Ευρώπη, όμως, και πάλι δεν ήταν λίγοι οι Έλληνες που ήταν εθισμένοι στη χρήση των συγκεκριμένων συσκευών.
Όμως, τα πράγματα άλλαξαν τα τελευταία 2 χρόνια. Πλέον το iPhone είναι το cool gadget ακόμη και για τα στελέχη και η RIM (σ.σ. η εταιρεία που έχει το Blackberry) δεν έχει καταφέρει να παρουσιάσει συσκευές που θα κρατούσαν τους “εθισμένους” κοντά της. Όμως, το τελειωτικό χτύπημα ήρθε την περασμένη εβδομάδα όταν για τέσσερις ημέρες η πλατφόρμα email που έκανε δημοφιλές το Blackberry, πολύ απλά δεν λειτούργησε. Η κατάρρευση της πλατφόρμας -που ονομάζεται πλέον Blackberry Crumble- ενδεχομένως να μην ήταν κάτι πρωτόγνωρο καθώς κάθε χρόνο υπήρχαν 1-2 ημέρες που πολύ απλά οι χρήστες έπαιρναν τα email τους με τρομερή καθυστέρηση. Όμως, όταν τους τελευταίους 12 μήνες δεν έχεις καταφέρει να δώσεις έναν λόγο στους χρήστες σου να μείνουν μαζί σου, τότε η κατάσταση δείχνει μη αναστρέψιμη.
Η πραγματικότητα είναι ότι η RIM δεν κατάφερε αφενός να έχει όμορφες συσκευές και αφετέρου έμεινε πίσω σε τομείς όπως τα tablets και το messaging. Η χρήση ενός Blackberry για πρόσβαση στο Facebook ή στο Twitter δεν δίνει την ίδια εμπειρία με εκείνη που προσφέρει το iPhone ή μία Android συσκευή. Και ακόμη και τα στελέχη των επιχειρήσεων, τα social media και το messaging έχουν μεγάλη αξία. Ενδεχομένως, μεγαλύτερη από εκείνη του email πλέον.
Αν αναρωτιέστε τι θα γίνει τώρα, τα πράγματα είναι μάλλον απλά. Η RIM θα προσπαθήσει να επανορθώσει, αλλά αν δεν παρουσιάσει πολύ σύντομα μία εξαιρετική συσκευή δύσκολα θα τα καταφέρει. Και οι φήμες πως θα αποτελέσει στόχο εξαγοράς μάλλον θα επιβεβαιωθούν. Απλώς, πιο πιθανό είναι να την αγοράσει η Microsoft παρά η Vodafone.
Για τη Microsoft, ο χρονισμός ήταν κάτι παραπάνω από εξαιρετικός. Η αμερικανική εταιρεία θέλει πάση θυσία να αποκτήσει σημαντικό κομμάτι της πίτας των smartphones. Στο χώρο των οικιακών καταναλωτών, η Apple και η Google δύσκολα αντιμετωπίζονται. Αλλά οι δύο τελευταίες δεν έχουν καταφέρει να πείσουν ότι μπορούν να λειτουργήσουν καλά σε ένα εταιρικό περιβάλλον. Εκεί στοχεύει η Microsoft. Και εκεί ευελπιστεί ότι θα τη βοηθήσει η Nokia, η οποία στα μέσα της επόμενης εβδομάδας θα παρουσιάσει τις πρώτες Windows Phone συσκευές. Προσθέστε ότι και η νέα έκδοση των Windows Phone (7.5 ή Mango) είναι αρκετά καλή και είναι προφανές ότι η Microsoft έχει μία μεγάλη ευκαιρία. Ιδίως, μάλιστα, τη στιγμή που η διαδικασία αναβάθμισης των φορητών συσκευών της Apple με το νέο iOS 5 εκνεύρισε αρκετούς κατόχους iPhone και iPad. Εκνευρισμός που θύμισε σε κάποιους τα παράπονα που υπήρχαν πριν από μερικά χρόνια κάθε φορά που η Microsoft παρουσίαζε νέο λειτουργικό σύστημα για προσωπικούς υπολογιστές.