Τέταρτο στην προτίμηση των εφήβων το Facebook

Τέταρτο στην προτίμηση των εφήβων το Facebook

Κάτω από το YouTube, το Instagram και το Snapchat.

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 04.06.2018

Το φαινόμενο της σταδιακής απομάκρυνσης των Αμερικάνων εφήβων από το Facebook καταγράφει η νέα έρευνα του Pew Research Center, με το μεγάλο μπλε δίκτυο να έχει 20 ποσοστιαίες μονάδες στη δημοτικότητά του από την αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το ίδιο ερευνητικό κέντρο πριν 3 χρόνια. Συγκεκριμένα, τότε (Απρίλιος 2015) το Facebook εμφανιζόταν κυρίαρχο μεταξύ των κοινωνικών δικτύων με το 71% να απαντούν ότι το χρησιμοποιούν, όμως σήμερα το ποσοστό αυτό έχει υποχωρήσει στο 51%. Μάλιστα, το Facebook εμφανίζεται να είναι τέταρτο στην προτίμηση του νεανικού κοινού, κάτω από το YouTube, το Instagram και το Snapchat, που καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις με μεγάλη απόσταση από το μπλε δίκτυο. Αντιστρόφως ανάλογη είναι η πορεία του Instagram, καθώς στο διάστημα αυτών των τριών χρόνων έχει κερδίσει 20 μονάδες, ενώ το Snapchat έχει κερδίσει 28 (για το YouTube δεν υπάρχουν στοιχεία). Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, από την 5η θέση και κάτω δεν υπάρχουν σημαντικές μεταβολές.

Ποσοστά χρήσης των social media από εφήβους (ΗΠΑ)

Τα ποσοστά προέρχονται από τις δύο παρόμοιες έρευνες του Pew Research Center (2015, 2018)

Εκτός των παραπάνω απωλειών το Facebook θα έπρεπε να ανησυχεί και για έναν ακόμα λόγο, κρίνοντας από την έρευνα του Pew Research Center. Συγκεκριμένα, όπως αναδεικνύεται, η δημοτικότητα του Facebook στους Αμερικάνους εφήβους μειώνεται όσο αυξάνεται η οικονομική τους δύναμη. Με βάση το σχετικό διάγραμμα, στα νοικοκυριά με εισόδημα κάτω των 30.000 δολαρίων το Facebook εμφανίζει την υψηλότερη δημοτικότητα (70%), ενώ σε εκείνα με εισόδημα άνω των 75.000 δολαρίων η δημοτικότητα πέφτει στο μόλις 36%.

 Lower-income teens are more likely than teens from higher-income households to use Facebook

Σε ότι αφορά το αίσθημα των νέων 13-17 ετών από τη χρήση των social media, το ουδέτερο (δηλαδή ούτε θετικό, ούτε αρνητικό) είναι εκείνο που συγκεντρώνει την πλειοψηφία (όπως «ο κανένας» στην απάντηση για καταλληλότερος πρωθυπουργός στις ελληνικές δημοσκοπήσεις).  Η ουδέτερη στάση συγκεντρώνει το 45%, το θετικό 31% και το αρνητικό 24%.

 

Μονίμως online οι έφηβοι

H καθολική χρήση του smartphone είναι ένα ακόμα στοιχείο που αναδεικνύει η έρευνα, με το 95% των εφήβων να απαντά ότι διαθέτει ή έχει πρόσβαση σε smartphone. Σε σχέση με το 2015 η συγκεκριμένη απάντηση έχει καταγράψει αύξηση 22 ποσοστιαίων μονάδων. Αυτή η σχεδόν καθολική χρήση smartphone έχει οδηγήσει και σε μια πολύ σημαντική αύξηση των εφήβων εκείνων που είναι διαρκώς συνδεδεμένοι με το Internet. Ενώ λοιπόν το 2015 το ποσοστό αυτών έφθανε μόλις το 24% τώρα έχει φθάσει το 45%, ενώ ένα ακόμα ποσοστό της τάξεως του 44% δηλώνει ότι συνδέεται στο Internet αρκετές φορές μέσα στην ημέρα.