5 tips για να βελτιώσετε το προφίλ σας στο LinkedIn

5 tips για να βελτιώσετε το προφίλ σας στο LinkedIn

Συντάκτης: Κωνσταντίνα Κοντογιάννη @ 24.03.2023

Το LinkedIn έχει γίνει πλέον δεν είναι απλώς ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης αλλά μια επιχειρηματική κοινότητα  την οποία χρησιμοποιούν οι περισσότεροι για να δικτυωθούν αλλά και να βρουν ευκαιρίες εργασίας. Ωστόσο, δεν αρκεί απλώς να δημιουργήσετε ένα προφίλ LinkedIn και να το αφήσετε «στην αδράνεια», χωρίς καμίας μορφής αλληλεπίδραση. Για να επωφεληθείτε πραγματικά από την πλατφόρμα και να εξελίξετε την επαγγελματική σας πορεία, είναι αναγκαίο να αφιερώσετε χρόνο και να «χτίσετε» ένα ελκυστικό προφίλ. Για΄ αυτό συγκεντρώσαμε πέντε χρήσιμες συμβουλές, προκειμένου για να ξεχωρίζετε από τα εκατομμύρια άλλων χρηστών:

Η «δύναμη» του εργασιακού τίτλου

Ο τίτλος σας είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι υπόλοιποι χρήστες όταν επισκέπτονται το προφίλ σας, οπότε όπως είναι φυσικό, πρέπει να είναι περιεκτικός και ταυτόχρονα ελκυστικός. Να περιγράφει δηλαδή με ακρίβεια τον ρόλο στην τωρινή σας εργασία και ταυτόχρονα να τονίζει τις βασικές δεξιότητες και τα επιτεύγματά σας (όπως πχ μια προαγωγή).

Ακόμη, εξίσου σημαντικό είναι να χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τον κλάδο, τις οποίες ενδέχεται να αναζητήσουν, οι υπεύθυνοι ανθρωπίνου δυναμικού (ΗR) της εκάστοτε εταιρείας. Για παράδειγμα, αντί για το γενικό τίτλο "Marketing Manager", μπορείτε να προσθέσετε “Digital Marketing Expert”, “Social Media Manager”, “Account Manager” κτλ.

Σύντομη & ελκυστική περιγραφή

Ένα εξίσου βασικό χαρακτηριστικό στο LinkedIn είναι η περιγραφή ή αλλιώς “About”, όπου ουσιαστικά περιγράφετε τους τομείς στους οποίους εξειδικεύεστε. Έτσι, αυτό το κομμάτι του προφίλ σας πρέπει ουσιαστικά να είναι μια σύντομη εισαγωγή για το ποιοι είστε, τι κάνετε και τι μπορείτε να προσφέρετε.

Φροντίστε να το γράψετε με τέτοιο τρόπο, ώστε να τονίσετε σε τι μπορείτε να ξεχωρίσετε, αλλά και τα επαγγελματικά σας επιτεύγματα. Ένα ακόμη χρήσιμο tip είναι να χρησιμοποιείτε bullets, για να «σπάσετε» μεγάλα τμήματα κειμένου, ώστε να είναι πιο ευανάγνωστο.

Εργασιακή εμπειρία: Το Α και το Ω κάθε προφίλ

Ας περάσουμε τώρα σε ένα ακόμη must της πλατφόρμας, την επαγγελματική πορεία και τις θέσεις που έχετε αλλάξει. Το βασικότερο ίσως βήμα είναι να συμπεριλάβετε όλη τη σχετική επαγγελματική εμπειρία, την πρακτική που ίσως έχετε κάνει κατά τη διάρκεια των σπουδών, αλλά και κάποια τυχόν εθελοντική εργασία.

Ακόμη εκτός από τη θέση, την εταιρεία και το χρονικό διάστημα της κάθε εργασίας, είναι εξίσου σημαντικό να αναφέρετε σύντομα και τις αρμοδιότητες σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε πιο εύκολα να ξεχωρίσετε, αλλά και να «δελεάσετε» όλες εκείνες τις εταιρείες που ψάχνουν προσωπικό. Βέβαια, εκτός αυτού πρέπει να διατηρείτε συνεχώς ενημερωμένη τη συγκεκριμένη ενότητα του προφίλ σας, ώστε να αντικατοπτρίζει την τρέχουσα θέση και τις ευθύνες σας.

«Διαφημίστε» τη δουλειά σας

Αφού λοιπόν έχετε συμπληρώσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία του προφίλ σας, ένα βήμα που μπορεί εξίσου να σας ωφελήσει, είναι η προβολή της δουλειάς σας. Μιας και πρόκειται για ένα κατ’ εξοχήν επαγγελματικό μέσο, είναι μια καλή ευκαιρία να αναδείξετε τις δεξιότητες, που σας κάνουν να ξεχωρίζετε. Αν για παράδειγμα έχετε πρόσφατα ολοκληρώσει ένα πολύ σημαντικό project, έχετε γράψει ένα αξιόλογο κείμενο ή έχετε δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό γραφικό, μπορείτε να το κοινοποιήσετε στο LinkedIn, διαφημίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη δουλειά σας. Μέσα από την κοινοποίηση του δικού σας περιεχομένου, μπορείτε ευκολότερα να προσελκύσετε πιθανούς εργοδότες ή πελάτες.

Συνεχής αλληλεπίδραση με τις επαφές σας

Το LinkedIn είναι ένα κοινωνικό δίκτυο, με αρκετές ομοιότητες με τα υπόλοιπα, αλλά διαφορετικό σκοπό θα λέγαμε. Επομένως, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα κύκλο επαφών & επίσημων σελίδων από εταιρείες, οργανισμούς κλπ και να αλληλεπιδράτε με το περιεχόμενο τους.

Κάντε like, σχολιάστε και μοιραστείτε περιεχόμενο που σας εκφράζει. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να γνωρίσετε καλύτερα τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιήστε και να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας. Για παράδειγμα, αν ασχολείστε με το digital marketing, μέσα από το feed του LinkedIn, θα ενημερώνεστε για τυχόν διαδικτυακά σεμινάρια, εκδηλώσεις κλπ, που οργανώνουν κατά καιρούς διάφοροι φορείς.