Οι τάσεις που είδαμε στη φετινή IFA 2016

Οι τάσεις που είδαμε στη φετινή IFA 2016

Συντάκτης: Δημήτρης Μαλλάς @ 03.09.2016

Δικτυωμένα ψυγεία και ηλεκτρικές κουζίνες, φορητοί υπολογιστές που μοιάζουν με …βιβλία αλλά και έμφαση στα αξεσουάρ, τα wearables όπως και στον ήχο υψηλής ανάλυσης (hi-res audio), είναι οι βασικές τάσεις της φετινής IFA.

Η αίσθηση που υπάρχει εδώ στο Βερολίνο είναι ότι βρισκόμαστε πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του -σχετικά παλιού- οράματος για ένα σπίτι πλήρως δικτυωμένο και αυτοματοποιημένο. Οι νέες συσκευές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση καθώς στους χώρους του Berlin ExpoCity Center παρουσιάζονται προϊόντα όπως κουζίνες που επικοινωνούν με τον απορροφητήρα και όταν τοποθετήσεις ένα σκεύος μαγειρικής πάνω στην κεραμική εστία και την ενεργοποιήσεις άμεσα ενεργοποιείται και ο απορροφητήρας. Επίσης, οι κουζίνες συνδέονται στο Διαδίκτυο για συνταγές και τα ψυγεία έχουν κάμερες για να βλέπεις ανά πάσα στιγμή το περιεχόμενο τους.

Το ενδιαφέρον είναι πως οι κατασκευαστές έχουν κατανοήσει ότι είναι απαραίτητο να συνεργαστούν μεταξύ τους αλλά και με τρίτους προκειμένου να γίνει εφικτό το όραμα ενός «ψηφιακού» σπιτιού με διαφορετικές συσκευές. για παράδειγμα, στο περίπτερο της Sony, βλέπει κανείς πως μπορείς να παραγγείλεις καφέ από ένα …ρομπότ. Ή στο περίπτερο της LG όπου το πλυντήριο ρούχων δεν ενημερώνει απλώς τον χρήστη ότι τελειώνει το απορρυπαντικό αλλά του δίνει τη δυνατότητα να το παραγγείλει και άμεσα…

Γενικότερα, φαίνεται να υπάρχει μία σημαντική αλλαγή νοοτροπίας από τις πλευράς των μεγάλων «παικτών» που επιδιώκουν να συνεργαστούν από τις αυτόνομες κινήσεις, βλέποντας ότι διαφορετικά θα είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς.

Παραδοσιακά η IFA είναι μία έκθεση όπου παρουσιάζονται οι νέες τάσεις στο χώρο της εικόνας και του ήχου. Στη φετινή έκθεση, τις εντυπώσεις έχει «κλέψει» ο τομέας του ήχου όπου το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα έντονο καθώς, όπως αποδεικνύεται τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι πολύ μεγάλο.

Η κυρίαρχη τάση δεν είναι άλλη από τη στροφή στον ήχο υψηλής ανάλυσης ή hi-res audio, όπως είναι η αγγλική ορολογία, η οποία ακούγεται και καλύτερα. Η Sony, ειδικά, είναι από τους μεγάλους κατασκευαστές, που επενδύει στο συγκεκριμένο τομέα, προσφέροντας προϊόντα, τα οποία απευθύνονται σε εκείνους που αναζητούν την κορυφαία ποιότητα στην αναπαραγωγή του ήχου και θέλουν να ακούν τραγούδια σε ποιότητα 24-bit, όπου η διαφορά σε σχέση με τα MP3 είναι εντυπωσιακή. Αρκεί, βέβαια, να έχεις και τα κατάλληλα ηχεία ή έστω τα κατάλληλα ακουστικά.

Τα ακουστικά είναι μία από τις κατηγορίες προϊόντων όπου στην IFA βλέπεις πόσο μεγάλη εξέλιξη υπάρχει τα τελευταία χρόνια. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν τα ασύρματα Bluetooth ακουστικά, τα οποία πλέον είναι ιδιαίτερα αξιόπιστα και δεν χρειάζονται επαναφόρτιση σε καθημερινή βάση. Επιπλέον, προσφέρουν νέες δυνατότητες, η κυριότερη εκ των οποίων είναι το αποκαλούμενο noise cancelling. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν έχετε ακουστικά noise cancelling, οι εξωτερικοί θόρυβοι απομονώνονται απολύτως και η εμπειρία που έχετε βελτιώνεται τα μέγιστα. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιείται ακουστικά με noise cancelling μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή στο αεροπλάνο, δεν θα ακούτε μαζί με το τελευταίο τραγούδι της Jennifer Lopez και τον θόρυβο του κινητήρα ή τις συζητήσεις που γίνονται στο δίπλα κάθισμα. Βέβαια, υπάρχει και ένα κόστος αλλά η πραγματικότητα είναι πως αξίζει τον κόπο να δαπανήσετε κάτι παραπάνω για ένα ζευγάρι ακουστικά με noise cancelling.

Όσον αφορά στην τηλεόραση, τα νέα μοντέλα προσφέρουν μεν καλύτερη ποιότητα εικόνας αλλά αν περιμένετε κάποια σημαντική τεχνολογική αλλαγή, μάλλον θα χρειαστείτε να περιμένετε λίγο ακόμη. Τουλάχιστον, οι τιμές συνεχίζουν να πέφτουν και οι 4Κ τηλεοράσεις γίνονται όλο και πιο προσιτές στο ευρύ κοινό, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται και το διαθέσιμο σχετικό περιεχόμενο.

Μία άλλη τάση στη φετινή IFA είναι η προσπάθεια των κατασκευαστών, όσον αφορά στα smartphones και στους φορητούς υπολογιστές, να έρθουν πιο κοντά στις ανάγκες των καταναλωτών. Πέραν ενδεχομένως του Yoga Book της Lenovo, δεν υπήρξε κάποιο μηχάνημα που να διαφοροποιείτο δραστικά από ότι έχουμε δει μέχρι τώρα. Υπήρχαν, βέβαια, και εντυπωσιακά -από σχεδιαστικής απόψεως- μηχανήματα όπως το Lenovo Yoga 910 και το Asus Zenbook 3 ή το Acer Split 7, αλλά δύσκολα έβρισκες κάτι που δεν το είχες ξαναδεί σε «προηγούμενη» εκδοχή.

Στα smartphones, τη μεγαλύτερη αίσθηση έκανε η Sony με το νέο Xperia XZ με την κάμερα των 23 megapixel, η Huawei με τα νέα μοντέλα της σειράς Nova που δίνουν έμφαση και αυτά στην κάμερα, ενώ στο Βερολίνο έκαναν δυναμική εμφάνιση και νέοι «παίκτες» όπως είναι η Neffos και η Nubia.

Στα wearables, πολλοί είναι οι κατασκευαστές που παρουσίαζαν νέα μοντέλα αλλά εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι η Samsung επέλεξε να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο Galaxy Gear S3, ένα smartwatch, το οποίο, σύμφωνα με την κορεατική εταιρεία, είναι και πολύ καλό …ρολόι. Γενικώς, πάντως στα wearables δείχνει να υπάρχει προβληματισμός καθώς καμία εταιρεία δεν έχει παρουσιάσει ένα προϊόν με σημαντική απήχηση στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Από την άλλη πλευρά, όμως, υπάρχουν πολλές εταιρείες που παρουσιάζουν wearables που απευθύνονται σε εξειδικευμένες κατηγορίες καταναλωτών με εκείνους που αθλούνται να είναι στο επίκεντρο και να έχουν ιδιαίτερα πολλές επιλογές.