Αυτόνομη Φόρμουλα, προσεχώς

Αυτόνομη Φόρμουλα, προσεχώς

Και ποιος θα μπουγελώνει με σαμπάνια;

Συντάκτης: Deasy @ 21.08.2017

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι ήδη σε κάποιους δρόμους και όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στην παραδοχή πως είναι περισσότερο νομικό και λιγότερο τεχνολογικό θέμα η περαιτέρω εξάπλωσή τους. Θα είναι το 2020, το 2025 ή το 2030 η χρονιά που το αυτοκίνητο δίπλα μας στο φανάρι δεν θα έχει οδηγό; Όποια και αν είναι η χρονιά, είναι σχεδόν βέβαιο πως αυτό κάποια στιγμή θα γίνει. Και με τη Φόρμουλα 1 τι θα γίνει;

Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και τα πειράματα γύρω από τα αυτόνομα οχήματα δεν θα άφηναν απ’ έξω τις πίστες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μάλιστα, τον περασμένο Φεβρουάριο πραγματοποιήθηκε στο Μπουένος Άιρες ο πρώτος αγώνας στον οποίο στη γραμμή εκκίνησης βρέθηκαν δύο αυτόνομα οχήματα. Το ένα, δεν τα κατάφερε να τερματίσει, καθώς υπολόγισε λάθος μια στροφή και τέθηκε εκτός μάχης με το κοντέρ του να γράφει την ταχύτητα των 150 χλμ/ώρα. Το δεύτερο όχημα, όμως, “είδε” την καρό σημαία του τερματισμού με μέγιστη ταχύτητα τα 186 χλμ/ώρα. Φυσικά πρόκειται για επιδόσεις που δεν μπορούν να συγκριθούν με εκείνες των κανονικών αυτοκινήτων που μετέχουν στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, αλλά από κάπου πρέπει να αρχίσει κανείς.

Το Roborace είναι το πρωτάθλημα όπου δοκιμάζονται οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης -και άρα της αυτόνομης οδήγησης- στις ακραίες συνθήκες ενός αγώνα. Το πιο… επιθετικό όχημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή προέρχεται από τα χέρια του σχεδιαστή Ντάνιελ Σάιμον, γνωστού από τις δημιουργίες του σε χολιγουντιανές παραγωγές όπως οι ταινίες Tron:Legacy και Captain America.

Η διοργάνωση είναι αυτή τη στιγμή μέρος του πρωταθλήματος Formula E, το οποίο φέρει τη σφραγίδα της FIA και είναι ο “χώρος” στον οποίο δοκιμάζονται ηλεκτροκινούμενα οχήματα αγώνων.

Νομίζουμε πως όσο βέβαιο είναι πως τα αυτόνομα οχήματα θα αποτελέσουν μέρος της καθημερινότητάς μας, άλλο τόσο βέβαιο είναι πως θα είναι μέρος και της -μηχανοκίνητης- διασκέδασής μας. Ποιος ξέρει, ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον, τα μεσημέρια της Κυριακής στο Γκραν Πρι του Μονακό ή του Χόκενχαϊμ να “τρέχουν” μόνο οχήματα και όχι οδηγοί. Φυσικά είναι λίγο άχαρο όλο αυτό διότι δεν δίνει απάντηση στο ποιος θα ανοίγει τις σαμπάνιες και ποιον θα καταβρέχει…