Καμπανάκι από τα έσοδα της Google

Καμπανάκι από τα έσοδα της Google

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 26.10.2022

Η πίεση κυρίως στον τομέα των διαφημιστικών εσόδων γίνεται ολοένα και πιο έντονη λόγω του γενικότερα αρνητικού οικονομικού κλίματος, οπότε μάλλον δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη που η Alphabet, η εταιρεία συμμετοχών που περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες της Google, δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των αναλυτών για το τρίτο της τρίμηνο. Η αγορά ανέμενε έσοδα 70,6 δισ. δολάρια και η Alphabet ανακοίνωσε 69,09 δισ.,2,2% κάτω από τις προσδοκίες. Σε επίπεδο κερδών ανά μετοχή η υστέρηση ήταν μεγαλύτερη και έφτασε το 15,4%, καθώς οι αναλυτές ανέμεναν 1,25 $ ανά μετοχή και η Alphabet ανακοίνωσε 1,06 $ ανά μετοχή.

Η ανάλυση των στοιχείων που ανακοίνωσε η Alphabet την Τρίτη έδειξε πως ο... ασθενής στην οικογένεια των υπηρεσιών είναι το YouTube, τα διαφημιστικά έσοδα του οποίου υποχώρησαν στα 7,07 δισ. στο τρίτο τρίμηνο του 2022 έναντι 7,21 δισ. στην αντίστοιχη περίοδο του 2021. Βεβαίως ρόλο σε αυτή την πτώση (πρέπει να) έχει παίξει η άνοδος ανταγωνιστών όπως το TikTok.

Συνολικά, η εταιρεία πάσχει από τα ίδια συμπτώματα που πάσχουν όλες οι πλατφόρμες τον τελευταίο καιρό. Η διαφημιστική δαπάνη περικόπτεται καθώς η οικονομία σε Ευρώπη και ΗΠΑ δεν βρίσκεται στην καλύτερη της κατάσταση, οι καταναλωτές προσπαθούν -κυρίως στην Ευρώπη- να βρουν λύση στο αυξημένο ενεργειακό κόστος και, φυσικά, δεν έχουν μυαλό για ψώνια. Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί και για τις μεγάλες εταιρείες του ψηφιακού κόσμου, οι οποίες βασίζονται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό στα διαφημιστικά τους έσοδα. Στην περίπτωση της Alphabet, από το σύνολο των 69,09 δισ. δολαρίων, έσοδα 59,88 δισ. προήλθαν κυρίως από διαφημιστικές και συνδρομητικές υπηρεσίες.