Στο 262% έφθασε η αύξηση στις αγορές από τα online supermarket το 2020

Στο 262% έφθασε η αύξηση στις αγορές από τα online supermarket το 2020

Συντάκτης: Deasy @ 15.02.2021

Πολύ μεγαλύτερη από κάθε πρόβλεψη ήταν η αύξηση των πωλήσεων των online supermarkets κατά τη διάρκεια του 2020. Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της πλατφόρμας eRetail Audit της Convert Group o ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς έφθασε το 262%, με το τζίρο να διαμορφώνεται στα 163 εκατομμύρια ευρώ. Υπερδιπλάσιος δηλαδή ακόμα και των προβλέψεων του προηγούμενου Ιουλίου, όταν οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για τζίρο 100 εκατομμυρίων ευρώ. 

Χαρακτηριστικό της εκρηκτικής ανάπτυξης που γνωρίζει ο κλάδος των πωλήσεων των online supermarkets είναι ότι μόνο το Δεκέμβριο του 2020 ο ρυθμός ανόδου έφθασε το 669% (σε σχέση με ένα χρόνο πριν).

Στα στοιχεία της πλατφόρμας eRetail Audit συμπεριλήφθηκαν για πρώτη φορά και οι  πλατφόρμες delivery που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες super market, οι οποίες, όπως σημειώνει η ανακοίνωση, συνετέλεσαν σε ένα βαθμό και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς. Τέτοιες πλατφόρμες είναι το box.gr (συνεργάζεται με Κρητικό και Μασούτη), το delivery.gr (συνεργάζεται με ΑΒ Βασιλόπουλο) και το efood.gr (συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη).

Αποτέλεσμα των παραπάνω στοιχείων είναι και η αλλαγή του μεριδίου αγοράς υπέρ των online supermarkets έναντι των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα στελέχη της Convert Group, το online μερίδιο αγοράς σε αξία έφθασε το το 2020 στο 1,8%, από 0,4% την προηγούμενη χρονιά. Ποσοστό ίσως μικρό ακόμα αλλά, όπως σημειώνεται, αναμένεται να ανέβει πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια, ακόμα και στο 16% που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Μαζί με τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα του κλάδου, παρατηρήθηκε και αλλαγή στο προφίλ του καταναλωτή. Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα online supermarket, προσθέτοντας στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους. Η αλλαγή αυτή φαίνεται πως είναι αμφίδρομη, από τη μία με τους καταναλωτές πιο εξοικειωμένους, από την άλλη με τα online supermarket πιο προετοιμασμένα μετά την πρώτη ειδικά καραντίνα, τόσο σε χρόνους παράδοσης όσο και σε υποδομές.

Ειδικότερα, τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019. Η υποκατηγορία μάλιστα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν το τυρί με +565% στο δεύτερο τρίμηνο και +761% στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Άλλες κατηγορίες προϊόντων που παρατηρήθηκε εκρηκτική ανάπτυξη είναι τα κατεψυγμένα τρόφιμα (494%), τα φρέσκα τρόφιμα (446%), προϊόντα αρτοποιίας (420%), συσκευασμένα τρόφιμα (397%), καλλυντικά και είδη περιποίησης (363%), ποτά και αναψυκτικά (337%), χαρτικά και είδη καθαρισμού (302%), προϊόντα για κατοικίδια (233%) και περιποίησης για παιδιά (88%).

Ενδιαφέρουσες ακόμα τάσεις συνιστούν:

-          η μείωση της αξίας του ηλεκτρονικού καλαθιού του νοικοκυριού (από τα 100 στα 80 ευρώ), καθώς οι καταναλωτές έκαναν με μεγαλύτερη συχνότητα παραγγελίες με αποτέλεσμα να στραφούν περισσότερο στην άμεση κατανάλωση και λιγότερο στο στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά

-          η προτίμηση των καταναλωτών σε επώνυμα προϊόντα, με το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να βαίνει μειούμενο, πέφτοντας στο 12,1% (από το 14,2% το 2017).

Ολόκληρη η ετήσια έκθεση της Convert Group για τα online supermarkets διατίθεται προς πώληση στην τιμή των 945 ευρώ.