Παιχνίδι για 4 τα smartphones στην Ελλάδα μέσα στο 2020

Παιχνίδι για 4 τα smartphones στην Ελλάδα μέσα στο 2020

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 30.01.2021

Ακόμα πιο έντονη ήταν η τάση συγκέντρωσης στην κατηγορία των smartphones κατά τη διάρκεια του 2020, καθώς μόλις τέσσερις κατασκευαστές κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά. Μια αγορά, που όπως αναμενόταν υπέστη σημαντικές απώλειες λόγω της πανδημίας, χάνοντας το 1/10 του μεγέθους της (σε σύγκριση με το 2019), ως προς τον αριθμό τεμαχίων. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μας, οι πωλήσεις smartphones έπεσαν κάτω από τα 1,8 εκατομμύρια τεμάχια, όταν ένα χρόνο πριν πλησίαζαν τα 2 εκατομμύρια.

Πάντως οι κατασκευαστές (τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς) ίσως έχουν ένα λόγο να χαμογελούν, καθώς συνεχίστηκε η τάση αύξησης της μέσης αξίας πώλησης ενός smartphones, η οποία άγγιξε τα 290 ευρώ (από τα 266 ευρώ στο 2019). Κατά συνέπεια, οι απώλειες του συνόλου της αγοράς των smartphones ως προς την αξία της ήταν οριακές σε επίπεδα λίγο πάνω από 1%. Ειδικότερα, η αγορά, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες έκλεισε με τζίρο 517 εκατομμύρια, από 523 εκατομμύρια το 2019.

 

Σημαντικές ανακατατάξεις στους κατασκευαστές

Τα προβλήματα της Huawei, με τον αποκλεισμό της από το οικοσύστημα του Android, αλλά και της MLS, που παραδοσιακά διατηρούσε ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, είχαν ως αποτέλεσμα το 2020 να χαρακτηρίζεται από σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη των μεριδίων αγοράς, τόσο ως προς τον αριθμό τεμαχίων όσο και ως προς την αξία. Samsung, Xiaomi και Apple (ιδίως οι δύο τελευταίες) ήταν οι μεγάλες κερδισμένες της χρονιάς. Μαζί με τη Huawei (παρέμεινε σε διψήφια νούμερα παρά τις απώλειες) συγκέντρωσαν το 87% του συνόλου της αγοράς ως προς τον αριθμό τεμαχίων και το 94% των εσόδων.

Ειδικότερα, στην κατάταξη των κατασκευαστών ως προς τον αριθμό τεμαχίων, συναντάμε τη Samsung με ποσοστό άνω του 33% (από 31 το 2019). Τέσσερις μόλις ποσοστιαίες μονάδες πιο κάτω (>28% μερίδιο) συναντάμε την Xiaomi, η οποία στη διάρκεια του 2020 ενίσχυσε εντυπωσιακά το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά (17% το 2019). Εντελώς αντίστροφη πορεία της Huawei, για τους λόγους που είπαμε προηγουμένως, με την εταιρεία να πέφτει στο 17% και στην τρίτη θέση, ενώ στην τέταρτη θέση συναντάμε την Apple, με μερίδιο 8,5%, ενισχυμένο κατά δύο μονάδες σε σύγκριση με το 2019. Από εκεί και έπειτα όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές περιορίζονται σε επίπεδα κάτω από το 3,5%, άλλες ενισχυμένες (Alcatel) και άλλες χαμένες (Honor, παρά το πρώτο καλό της εξάμηνο και MLS). Σχετικά με τα νέα ονόματα της αγοράς, όπως η Realme και η OnePlus, φαίνεται ότι ακόμα δεν έχουν αποκτήσει δυναμική, με το μερίδιο αγοράς τους να είναι κάτω από το 1%.

Λίγο διαφορετική η εικόνα είναι η κατάταξη των κατασκευαστών ως προς την αξία, κυρίως λόγω της Apple, η οποία παραδοσιακά πουλάει προϊόντα πάνω από τη μέση τιμή της αγοράς. Ακριβώς για αυτό το λόγο βλέπουμε ότι στην κατάταξη αυτή το μερίδιο αγοράς της Apple εκτοξεύεται στο 26%, που της έδωσε τη δεύτερη θέση, πίσω από τη Samsung. Η κορεατική εταιρεία εμφανίζεται και αυτή ενισχυμένη με μερίδιο αγοράς 37%. Στην τρίτη θέση η Xiaomi (>18,5%) και τέταρτη η Huawei με 11,9%, ενώ όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές περιορίζονται σε ποσοστά κάτω από το 2%.