CEO Viber: ρεκόρ ασέβειας προς τους χρήστες η ανανέωση των όρων χρήσης του WhatsApp

CEO Viber: ρεκόρ ασέβειας προς τους χρήστες η ανανέωση των όρων χρήσης του WhatsApp

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 11.01.2021

Εξοργισμένη ήταν η αντίδραση του επικεφαλής του Viber, Djamel Agaoua, στις αλλαγές των όρων χρήσης της ανταγωνιστικής πλατφόρμας WhatsApp, χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη κίνηση ως νέο ρεκόρ ασέβειας προς τους χρήστες του.

«Η πρόσφατη, εξοργιστική ανανέωση στους όρους της πολιτικής ιδιωτικού απόρρητου του WhatsApp μετατρέπει τη λέξη “ιδιωτικότητα” σε ανέκδοτο. Η ανανέωση όχι μόνο δείχνει ότι η προστασία των δεδομένων δεν έχει καμία σημασία για το WhatsApp, αλλά μοιάζει και με νέο ρεκόρ στην ασέβεια προς τους χρήστες, ρεκόρ που σίγουρα θα ξανασπάσει στο μέλλον. Σήμερα είμαι πιο περήφανος από ποτέ με την πολιτική προστασίας δεδομένων που έχουμε στο Viber και καλώ όλους όσοι βλέπουν τους εαυτούς τους σαν κάτι παραπάνω από data προς πώληση σε όποιον πληρώνει περισσότερο να μεταφέρουν τα μηνύματα και τις κλήσεις τους στο Viber», ανέφερε στις δηλώσεις του ο CEO της Rakuten Viber.

Στην επίσημη ανακοίνωσή του, το Viber σημειώνει την αφαίρεση δύο ουσιωδών σημείων που διατηρούσε το WhatsApp στους όρους χρήσης μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου, όταν και έγινε γνωστό ότι προχωράει στην αλλαγή τους. Ειδικότερα στους όρους χρήσης του WhatsApp μέχρι πρότινος αναφερόταν ότι:

- «Ο σεβασμός στο ιδιωτικό σας απόρρητο είναι γραμμένος στο DNA μας. Από τότε που ξεκινήσαμε το WhatsApp είχαμε τη φιλοδοξία να χτίσουμε τις υπηρεσίες μας πάνω σε ισχυρές αρχές σχετικά με την ιδιωτικότητα»

- «Ωστόσο, τα μηνύματά σας στο WhatsApp δεν θα κοινοποιούνται στο Facebook, ώστε να μπορούν να τα δουν άλλοι. Στην ουσία, το Facebook δεν θα χρησιμοποιεί τα μηνύματα του WhatsApp για κανέναν άλλο λόγο από το να μας βοηθά να λειτουργούμε και να σας προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας».

Όμως αυτά τα σημεία έχουν πλέον αφαιρεθεί, με τo Viber να αντιπαραβάλει τη δική του πολιτική ασφάλειας του ιδιωτικού απορρήτου, την οποία και χαρακτηρίζει ως παράδειγμα προς μίμηση, υπογραμμίζοντας την end-to-end κρυπτογράφηση, τη μη αποθήκευση των παραδομένων μηνυμάτων, την προστασία οθόνης και τη μη κοινοποίηση δεδομένων στο Facebook.