Stop στις διαφημίσεις σε sites με θεωρίες συνομωσιών βάζει η Google

Stop στις διαφημίσεις σε sites με θεωρίες συνομωσιών βάζει η Google

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 20.07.2020

Στο μπλοκάρισμα των εσόδων των sites με θεωρίες συνομωσίας προχωράει η Google, η οποία απαγορεύει την εμφάνιση διαφημίσεων που τρέχουν από τη δική της διαφημιστική πλατφόρμα δίπλα σε «επικίνδυνο», όπως το χαρακτηρίζει, περιεχόμενο, που αντιβαίνει τα επιστημονικά ευρήματα σχετικά με τον κορωνοϊό.

Κίνηση που έχει ως στόχο να περιορίσει την παραπληροφόρηση για την πανδημία που έχει βρει πρόσφορο έδαφος σε πλήθος sites σε όλο τον κόσμο τους τελευταίους μήνες. Η δημιουργία του ως βιολογικό όπλο σε κινεζικό εργαστήριο ή η δημιουργία του από τον Bill Gates ή ακόμα και ότι ο ιός είναι μια φάρσα είναι μόνο μερικές από τις θεωρίες που αναπαράγονται σε αρκετά sites σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας ένα σύννεφο παραπληροφόρησης τη στιγμή που έχουν χαθεί ήδη περισσότερες από 600.000 ανθρώπινες ζωές.

Τόσο η Google όσο και το Facebook έχουν δεχθεί μεγάλη κριτική από πλήθος φορέων σε όλο τον κόσμο ότι πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο προκειμένου να μειώσουν τα επίπεδα της παραπληροφόρησης. Κι αν στο Facebook το πρόβλημα «περιορίζεται» στο περιβάλλον του (αν μπορούμε να μιλήσουμε για περιορισμό σε μια πλατφόρμα με δισ. χρήστες)  στη Google σχετίζεται και με την παραγωγή εσόδων από τα συγκεκριμένα sites και τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν για την εμφάνιση διαφημίσεων. Μάλιστα, μια πρόσφατη έρευνα από την Αγγλία σε 480 (αποκλειστικά αγγλόφωνων) sites που δημοσίευαν τέτοιο περιεχόμενο έδειξε ότι τα έσοδά τους τον τελευταίο μήνα από τις διαφημίσεις μπορεί να άγγιξαν ακόμα και τα 25 εκατομμύρια δολάρια, με την διαφημιστική πλατφόρμα της Google να αποτελεί το μεγαλύτερο κανάλι σε ποσοστό έως και 75% των συνολικών εσόδων.

Η νέα πολιτική που θα εφαρμόσει η Google αποτελεί μια αναβάθμιση των υφιστάμενων προτύπων διαφήμισης της πλατφόρμας της, που μέχρι σήμερα εμπόδιζε την εμφάνιση διαφημίσεων σε περιεχόμενο όπως η ρητορική μίσους. Επιπρόσθετα, η ίδια πλατφόρμα θα απαγορεύει και στους ίδιους τους διαφημιζόμενους να δημιουργούν διαφημίσεις που προάγουν την παραπληροφόρηση σε θέματα που αφορούν την υγεία.