H καμπάνια κατά του μίσους στριμώχνει το Facebook

H καμπάνια κατά του μίσους στριμώχνει το Facebook

Συντάκτης: Κώστας Αρβανίτης @ 08.07.2020

Τι κοινό έχουν οι Adidas, Boeing, Colgate-Palmolive, Diageo, Ford, Honda, Levi's, Mozilla, Puma, Reebok, SAP, Body Shop, North Face, Unilever, Vans, Verizon και Viber;

Εχουν αναστείλει, μαζί με δεκάδες ακόμα εταιρείες, τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες στο Facebook, συμμετέχοντας ενεργά στην καμπάνια Stop Hate for Profit, για την οποία γράφαμε και τις προάλλες.

Τα νεότερα από το συγκεκριμένο μέτωπο είναι πως η ηγεσία του Facebook, με επικεφαλής βέβαια τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, συναντήθηκε με ορισμένους από τους διοργανωτές της καμπάνιας σε μια προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι (και να αρχίσουν να ανεβαίνουν ξανά διαφημίσεις).

Η συνάντηση κράτησε περίπου μία ώρα και όπως είπε ένας από τους παρευρισκόμενους, το Facebook ενδιαφέρεται περισσότερο για λόγια παρά για έργα.

Οι υποστηρικτές της εκστρατείας (στα ονόματα κυριαρχούν οι αμερικανικές εταιρείες) ζητούν από το Facebook να προσλάβει ένα υψηλόβαθμο στέλεχος με εμπειρία στα θέματα προάσπισης των ατομικών δικαιωμάτων.

Ζητούν επίσης την καταβολή αποζημιώσεων των εταιρειών οι διαφημίσεις των οποίων εν αγνοία τους εμφανίστηκαν σε περιεχόμενο που παραβίαζε τους όρους χρήσης του Facebook.

Τέλος (να τα και τα πιο δύσκολα) ζητούν από το μεγάλο κοινωνικό δίκτυο να κλείσει όλα τα γκρουπ που προωθούν υλικό ρατσιστικού περιεχομένου, αντισημιτισμού, άρνησης του Ολοκαυτώματος, άρνησης της κλιματικής αλλαγής και αντίθεσης στα εμβόλια.

Είναι σίγουρο πως μία από αυτές τις ημέρες θα δούμε άλλο ένα κατεβατό από τον Μαρκ που θα εξηγεί πως το Facebook τα κάνει όλα καλά και πως σύντομα θα τα κάνει ακόμα πιο καλά.

Αλλά φαίνεται πως η υπομονή τελειώνει. Το Facebook είχε υποσχεθεί πριν από δύο χρόνια πως θα δημιουργήσει ένα όργανο επίβλεψης που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Ολοι περίμεναν πως το συγκεκριμένο συμβούλιο θα ήταν πλήρως λειτουργικό πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ (στις 3 Νοεμβρίου) αλλά μόλις την Τετάρτη το Facebook παραδέχθηκε πως ο μηχανισμός δεν θα είναι έτοιμος εγκαίρως. Μάλιστα, το συμβούλιο θα λειτουργεί ως διαιτητής που θα εξετάζει ενστάσεις επί αποφάσεων για την απομάκρυνση περιεχομένου από το κοινωνικό δίκτυο. Βεβαίως αυτό απέχει πολύ από το να αντιμετωπίζεις την παραπληροφόρηση που μπορεί να πάρει τη μορφή ανάρτησης αλλά και διαφήμισης.