ΟΤΕ: θετικές επιδόσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2020

ΟΤΕ: θετικές επιδόσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2020

Συντάκτης: Deasy @ 14.05.2020

Με μοναδικό αστερίσκο τις πραγματικές συνέπειες της πανδημίας και ποιες θα είναι οι συνέπειές του στο υπόλοιπο του 2020 ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του Ομίλου του ΟΤΕ.

Οι θετικές επιδόσεις του Ομίλου σε Ελλάδα και Ρουμανία οδήγησαν σε αύξηση εσόδων κατά 3,6%, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 941,1 εκατομμύρια ευρώ στους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς, περίοδο, όπως επισημαίνει η ανακοίνωση στη διάρκεια της οποίας οι επιπτώσεις του Covid 19 ήταν περιορισμένες. Στην Ελλάδα, τα έσοδα εμφάνισαν αύξηση 1,4%, καθοδηγούμενα από τις επιμέρους αυξήσεις σε υπηρεσίες κινητής κατά 3,3% και υπηρεσίες σταθερής κατά 1,3%. Αντίστοιχα, στη Ρουμανία η αύξηση των εσόδων έφθασε το 9,5% και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ολοκλήρωση έργων ICT και στις υπηρεσίες χονδρικής, όπως επίσης και στη ζήτηση για υπηρεσίες ευρυζωνικότητας.

Το προσαρμοσμένο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 347,1 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας επίσης αύξηση 3,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Σε επίπεδο υπηρεσιών για την Ελλάδα, Ο ΟΤΕ σημείωσε στο τρίμηνο 30.000 καθαρές νέες συνδέσεις ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, με το συνολικό αριθμό πελατών ευρυζωνικών υπηρεσιών να ανέρχεται σε 2,036 εκατομμύρια. Η διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών ανέρχεται πλέον στο 77% της βάσης συνδρομητών σταθερής. Η διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών υψηλών ταχυτήτων οπτικής ίνας συνέχισε να σημειώνει πρόοδο, προσελκύοντας 45 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις στο τρίμηνο, χάρη στη συνεχή επέκταση και την ποιότητα του δικτύου, καθώς και την αυξανόμενη ζήτηση για ευρυζωνικές υπηρεσίες οικιακών πελατών. Στο τέλος του τριμήνου, 787 χιλιάδες συνδρομητές ή το 39% του συνόλου των συνδρομητών ευρυζωνικών υπηρεσιών σταθερής, είχαν επιλέξει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες. Οι πελάτες υπηρεσιών οπτικής ίνας του ΟΤΕ που απολαμβάνουν ταχύτητες 50 Mbps ή και μεγαλύτερες, έχουν αγγίξει πλέον το 89% έναντι 65% ένα χρόνο νωρίτερα, ενισχύοντας το ARPU και τα έσοδα.

Στις υπηρεσίες τηλεόρασης, ο ΟΤΕ σημείωσε στο τρίμηνο καθαρές προσθήκες 2 χιλιάδων συνδρομητών. Στις 31 Μαρτίου 2020, ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών COSMOTE TV ήταν 557 χιλιάδες, ενισχυμένος κατά 3,0% σε ετήσια βάση.

Στην κινητή τηλεφωνία, η Cosmote στην Ελλάδα παρείχε υπηρεσίες σε 7,3 εκατ. πελάτες, μειωμένους κατά 4,7% σε ετήσια βάση, λόγω της ενοποίησης πολλαπλών καρτών SIM στην καρτοκινητή. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι στο δεύτερο μισό του Μαρτίου, τα δίκτυα Cosmote ήλθαν αντιμέτωπα με μία άνευ προηγουμένου κίνηση, λόγω των μέτρων περιορισμού της κινητικότητας εξαιτίας του Covid-19. Στη σταθερή, η ημερήσια κίνηση φωνής αυξήθηκε κατά 45% και η ημερήσια κίνηση data περίπου 50%. Στην κινητή, η κίνηση δεδομένων αυξήθηκε κατά 90%, ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, της παροχής δωρεάν 15GB για υποστήριξη κοινωνικών αναγκών, ενώ και η τηλεθέαση της Cosmote TV on demand αυξήθηκε κατά 70%.

Σε ότι αφορά τις προοπτικές για το επόμενο διάστημα η ανακοίνωση αναφέρει ότι εύρος των επιπτώσεων του κορωνοϊού στις λειτουργίες της εταιρείας θα εξαρτηθεί από τις μελλοντικές εξελίξεις και τα μέτρα της Πολιτείας. «Η πιθανότητα επανεισαγωγής των περιοριστικών μέτρων, που πρόσφατα άρθηκαν, θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, μειώνοντας τα έσοδα από υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, περιορίζοντας προσωρινά τη δυνατότητα της εταιρείας να εισπράξει λογαριασμούς και επηρεάζοντας την εφοδιαστική αλυσίδα. Τομείς που αναμένεται να επηρεαστούν ή ήδη επηρεάζονται από την κρίση του κορωνοϊού είναι το B2B, το ICT, οι υπηρεσίες κινητής, οι πωλήσεις συσκευών και το roaming», όμως σημειώνεται «η σχετικά καλή θέση του ΟΤΕ να αντιμετωπίσει μία κρίση, οι επιπτώσεις της οποίας, παραμένουν αβέβαιες».

«Καθώς η πανδημία θα μπορούσε να επηρεάσει τα έσοδα του Ομίλου σε Ελλάδα και Ρουμανία το Β’ τρίμηνο του 2020, η εταιρεία σκοπεύει να υλοποιήσει αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους σε όλους τους τομείς, με σκοπό να διατηρήσει το 2020 την κερδοφορία και τις ταμειακές ροές. O ΟΤΕ θα συνεχίσει το στρατηγικό πλάνο ψηφιακοποίησης και μετασχηματισμού, με σκοπό να γίνει ακόμα πιο ευέλικτος, αποδοτικός και προσανατολισμένος στον πελάτη.