Η τηλεόραση κέρδισε το στοίχημα της ενημέρωσης για τον κορωνοϊό

Η τηλεόραση κέρδισε το στοίχημα της ενημέρωσης για τον κορωνοϊό

Συντάκτης: Κώστας Αρβανίτης @ 07.05.2020

Τη σαφή υπεροχή της τηλεόρασης για την ενημέρωση για τον κορωνοϊό, έναντι οποιουδήποτε άλλου μέσου αναδεικνύει η έρευνα της Διανέοσις, που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Απριλίου και δημοσιεύτηκε αυτές τις ημέρες στο site της.

Ο περιορισμός των Ελλήνων στο σπίτι, οι έκτακτες αλλαγές των τηλεοπτικών προγραμμάτων, οι συνεχείς ενημερωτικές εκπομπές και η καθημερινή απογευματινή ενημέρωση από το δίδυμο Σωτήρη Τσιόδρα, Νίκο Χαρδαλιά, έδωσαν όπως φαίνεται το πάνω χέρι στην τηλεόραση, όπως τουλάχιστον αποτυπώνεται στην έρευνα, συγκεντρώνοντας το 73,8% των συμμετεχόντων. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Internet, με ποσοστό 59,5%, ενώ τα social media βρέθηκαν περίπου 20 μονάδες πιο κάτω, στο 33,4% και στην τρίτη θέση. Αν θέλαμε να δώσουμε μια πιθανή εξήγηση είναι το γεγονός ότι η συνεχής ενημέρωση των τηλεοπτικών καναλιών αφαίρεσε σε ένα μεγάλο βαθμό το πλεονέκτημα των online μέσων στην ενημέρωση σε σχεδόν ζωντανό χρόνο, αφού κάτι αντίστοιχο συνέβη και στα τηλεοπτικά προγράμματα. Συν βέβαια το πλεονέκτημα της εικόνας που έτσι κι αλλιώς έχει.

Ακόμα πιο εμφατική ήταν η υπεροχή της τηλεόρασης ως προς την πρώτη απάντηση που έδιναν οι συμμετέχοντες, όπου η διαφορά με το Internet ξεπερνάει τις 20 ποσοστιαίες μονάδες. Ειδικότερα, η τηλεόραση, ως πρώτη απάντηση εμφανίζεται στο 48,6% των συμμετεχόντων, ενώ τα ενημερωτικά sites στο 25,4%. Σ’ αυτό το πεδίο τα social media υποχώρησαν στην 4η θέση, με ποσοστό μόλις 7,5%, κάτω από τους προσωπικούς γιατρούς που ανέβηκαν στην τρίτη (9,1%).

 

Υπεροχή των online μέσων στο δυναμικό κοινό

Αναμενόμενα, αλλά ίσως όχι στο επίπεδο που θα περιμέναμε, το Internet υπερείχε ως πρώτη προτίμηση στο μικρότερες ηλικίες και μέχρι 39 ετών. Ειδικότερα, στις δύο επιμέρους κατηγορίες 17-24 ετών και 25-39 ετών, το Internet υπερείχε με ποσοστά πάνω από 40% και μια διαφορά μεγαλύτερη των 10 ποσοστιαίων μονάδων από την τηλεόραση. Οι δύο αυτές επιμέρους κατηγορίες είναι και οι μόνες που τα social media εμφανίζονται με διψήφιο ποσοστό, 12,2 και 13,4 αντίστοιχα. Από εκεί και πάνω ξεκινάει η υπεροχή της τηλεόρασης, με αποκορύφωμα την ηλικιακή ομάδα 65+, όπου η προτίμηση φθάνει στο 77,3%.

Το Internet ως πρώτη προτίμηση το συναντάμε πάλι στην κατηγορία των ατόμων με μεταπτυχιακό/διδακτορικό τίτλο (53,6% έναντι 20,4% της τηλεόρασης), σε άτομα με έσοδα άνω των 3000 ευρώ το μήνα (40% έναντι 31,4%), στους δημοσίους υπαλλήλους (38,6% έναντι 33,9%), ενώ μία ακόμα εμφατική υπεροχή του είναι στην κατηγορία των φοιτητών/σπουδαστών (53,5% έναντι 21,7%).