Netflix, Amazon, Apple, Disney: ο πόλεμος στο video streaming συνεχίζεται

Netflix, Amazon, Apple, Disney: ο πόλεμος στο video streaming συνεχίζεται

Συντάκτης: Κώστας Αρβανίτης @ 30.10.2019

Ο Νοέμβριος είναι προ των πυλών και σηματοδοτεί την είσοδο δύο ακόμη τεράστιων ονομάτων στο χώρο της τηλεόρασης. Του video streaming, όπως τουλάχιστον έχει εξελιχθεί πλέον η τηλεοπτική υπηρεσία σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό. Με συνδρομητικές υπηρεσίες χωρίς γεωγραφικά σύνορα, που απευθύνονται σε όλο τον κόσμο και κατ’ επέκταση έχουν τη δύναμη να δημιουργήσουν τηλεοπτικούς γίγαντες με δεκάδες εκατομμύρια πελάτες. Από μεθαύριο 1η Νοεμβρίου, δίπλα στο Netflix και τις υπόλοιπες streaming πλατφόρμες έρχεται να προστεθεί η Apple. Δώδεκα μέρες αργότερα, περίπου στα μέσα του μήνα μπαίνει και η Disney στο κόλπο με τη δική της υπηρεσία. Όχι ακόμα στην Ελλάδα αλλά στις πρώτες μεγάλες αγορές του κόσμου.

Η είσοδος αυτών των υπηρεσιών, αρχής γενομένης από το Netflix, άλλαξε σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό και τις τηλεοπτικές μας συνήθειες. Τώρα πια δεν έχει σημασία ο χρόνος που θα καθίσουμε μπροστά από την τηλεόραση, δεν έχει καν σημασία αν είμαστε μπροστά στην τηλεόραση ή κάποια άλλη συσκευή, δεν παίζει επίσης ρόλο αν είμαστε στο σπίτι ή εν κινήσει. Η σειρά, η ταινία που θέλουμε να παρακολουθήσουμε βρίσκεται στο «σύννεφο» και μας περιμένει είτε να τη στριμάρουμε είτε να την κατεβάσουμε από όποια συσκευή θέλουμε για να την παρακολουθήσουμε. Οι εξελίξεις αυτές δεν άλλαξαν μόνο τις συνήθειες των καταναλωτών άλλαξαν και εκείνες των ίδιων των τηλεοπτικών παρόχων. Το Netflix έκανε και εδώ την αρχή. Γιατί να βλέπεις ένα επεισόδιο μίας τηλεοπτικής σειράς ανά εβδομάδα; Δες τα όλα μαζί, όποτε θες, ακόμα και από την πρώτη ημέρα. Δεν είναι τυχαίο ότι το παράδειγμα του Netflix το ακολούθησαν ακόμα και άλλοι τηλεοπτικοί πάροχοι, που δεν εντάσσονται κάτω από την αυστηρή ομπρέλα του video streaming. Στα μέρη μας η Cosmote TV είναι ένα τέτοιο παράδειγμα, αφού αρκετές από τις σειρές που περιέχονται στο πρόγραμμά της, έχουν ανέβει στο σύνολό τους από την πρώτη ημέρα για on demand θέαση.

Διαφορετικά από ότι συνέβη στο παρελθόν η είσοδος της Apple στο πεδίο των streaming τηλεοπτικών πλατφορμών, με δικό της επίσης τηλεοπτικό περιεχόμενο, θα γίνει ταυτόχρονα σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Πολύ πιο γρήγορα από κάθε άλλη προηγούμενη τέτοιου τύπου πλατφόρμα, μία κίνηση που ίσως δείχνει τις βλέψεις και τις φιλοδοξίες της Apple να κατακτήσει και τη συγκεκριμένη αγορά. Ανάμεσα στις χώρες που θα έχουν άμεση πρόσβαση στην υπηρεσία Apple TV+ θα είναι και η Ελλάδα. Θυμίζουμε ότι στην περίπτωση του Netflix, η πλατφόρμα του ήρθε στην Ελλάδα στις αρχές του 2016, έξι χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας streaming και τέσσερα χρόνια μετά από την διάθεση της πρώτης δικής του σειράς. Αντίστοιχα, η υπηρεσία της Amazon, Amazon Prime Video ήρθε στα μέρη μας το Δεκέμβριο του 2016, δύο χρόνια μετά την διάθεση της πρώτης δικής του σειράς και οκτώ μήνες μετά (Απρίλιος 2016) την κίνηση της αμερικανικής εταιρείας να αποσυνδέσει την τηλεοπτική υπηρεσία από την υπηρεσία Prime.

Δύο ημέρες πριν «αγριέψει» ακόμα περισσότερο το τοπίο στις streaming τηλεοπτικές πλατφόρμες ας δούμε πως διαμορφώνεται από μεθαύριο στη χώρα μας (πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση).

 

Στο παζλ των προτάσεων για την ελληνική αγορά δεν βάζουμε ακόμα τη Disney+, καθώς είναι ακόμα άγνωστη η ημερομηνία εισόδου της στην ελληνική αγορά. Στο πρώτο κύμα των (λίγων είναι η αλήθεια) χωρών στις 12 Νοεμβρίου η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα είναι η Ολλανδία, με την τιμή του πακέτου να αγγίζει τα 6,99 ευρώ για τη μηνιαία συνδρομή και στα 69,99 ευρώ για την ετήσια. Λογικά η ίδια τιμή θα διατηρηθεί και για την Ελλάδα όταν ξεκινήσει η διάθεση της υπηρεσίας και στη χώρα μας. Ίσως το καλοκαίρι του 2020 να είναι ένα καλό σενάριο.