Ο Αύγουστος ολοκλήρωσε ένα αρνητικό καλοκαίρι για τα smartphones στην Ελλάδα

Ο Αύγουστος ολοκλήρωσε ένα αρνητικό καλοκαίρι για τα smartphones στην Ελλάδα

Σε ιστορικό χαμηλό οι πωλήσεις της Apple.

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 02.10.2019

Αν και ο Αύγουστος δεν είναι ο πιο αντιπροσωπευτικός μήνας του χρόνου στον τομέα των πωλήσεων, καθώς ο όγκος των συσκευών που διατίθενται είναι από τους χαμηλότερους της χρονιάς, ο φετινός παρουσίασε μερικά ενδιαφέροντα σημάδια. Σημάδια, που δείχνουν ότι οι καταναλωτές συσπειρώθηκαν γύρω από τους μεγάλους βασικούς παίκτες της αγοράς, που με εξαίρεση την Apple, δυνάμωσαν τα μερίδια αγοράς τους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η πτώση των πωλήσεων στα smartphones για το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου (είχαμε αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο) συνεχίστηκε και τον Αύγουστο, ολοκληρώνοντας ένα αρνητικό καλοκαίρι για τους κατασκευαστές (σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018). Οι απώλειες στο τρίμηνο κινήθηκαν σε υψηλό μονοψήφιο νούμερο, κοντά στην περιοχή του 8%, όπως μας έγινε γνωστό.

Ενισχυμένη, όπως μαθαίνουμε, σε μερίδια αγοράς εμφανίζεται η Samsung, η οποία επανήλθε τον Αύγουστο σε επίπεδα άνω του 30% (κοντά στο 32,5%), ως προς τον αριθμό των συσκευών που πούλησε. Στο δείκτη που μετράει την αξία των συσκευών η κορεατική εταιρεία είναι ακόμα πιο ενισχυμένη, αφού 4 στα 10 ευρώ που δαπανήθηκαν για την αγορά ενός smartphone πήγαν σε αυτή. Είναι χαρακτηριστικό, όπως μας ανέφεραν ότι 5 από τις 10 δημοφιλέστερες συσκευές του Αυγούστου, ανήκαν στην κορεατική εταιρεία. Μάλιστα, όλες ανήκαν στη σειρά Galaxy A, στοιχείο που αναδεικνύει ότι η σειρά αυτή, αν και καινούργια, έγραψε στον καταναλωτή.

Ενισχυμένη εμφανίζεται και η Huawei, η οποία παρά τη σκληρή δημοσιότητα με τους αμερικανικούς περιορισμούς ανέκαμψε κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με τον Ιούλιο, φθάνοντας το μερίδιο αγοράς οριακά κάτω από το 25%. Μικρότερη (αλλά) ανάκαμψη παρουσίασε και το «αδελφό» brand Honor, το μερίδιο αγοράς της οποίας «έγραψε» 4%. Τις υψηλές πτήσεις συνέχισε και η Xiaomi, το μερίδιο αγοράς της οποίας τον Αύγουστο μπορεί να μην άγγιξε το 20% του Ιουλίου, όμως συνέχισε να κινείται (κοντά στο 18%) πολύ ψηλότερα από τα επίπεδα του προηγούμενου χειμώνα και άνοιξης. Δείγμα, ότι σταδιακά παγιώνεται στη συνείδηση του καταναλωτή αλλά και ότι έχει «γράψει» στην αγορά η αύξηση των συσκευών στην οποία έχει προχωρήσει.

Στα ίδια πάνω-κάτω επίπεδα, μεταξύ 7% και 8% κινήθηκε και τον Αύγουστο η ελληνική MLS, η οποία αθόρυβα εντελώς έχει μια σταθερή ροή συσκευών στο καταναλωτικό κοινό. Από την άλλη πλευρά, το μερίδιο αγοράς της Apple μειώθηκε ακόμη περισσότερο, φθάνοντας ίσως και σε ιστορικό χαμηλό για την εταιρεία. Ειδικότερα, το μερίδιο αγοράς της αμερικανικής εταιρείας τον Αύγουστο κατέβηκε στο 4,6% από 6%  που ήταν τον Ιούλιο, ολοκληρώνοντας μια χρονιά απογοητευτικών (σε σχέση με το παρελθόν) πωλήσεων. Γράψαμε «ολοκληρώνοντας» γιατί εκτιμάται ότι με τα νέα μοντέλα και την πολύ μεγαλύτερη ζήτηση που παρουσιάζουν ήδη και στην Ελλάδα, οι πωλήσεις της Apple θα ανακάμψουν. Ακόμα και αυτό το 4,6% ίσως να εξηγείται από την αναμονή του κοινού για τα δει προηγουμένως τα καινούργια μοντέλα πριν προχωρήσει σε κάποια αγορά.