Public: ενισχύει περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη

Public: ενισχύει περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη

Χρονιά ρεκόρ το 2018 στα αποτελέσματα της αλυσίδας

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 19.04.2019

Ως την αφετηρία μιας νέας πενταετίας, στην οποία η αλυσίδα Public θα αναπτύξει δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης, χρησιμοποιώντας ως βασικό εργαλείο την τεχνολογία έχρισε την τρέχουσα χρονιά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου στην οποία ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2018. Χρονιά στην οποία η αλυσίδα παρουσίασε τις καλύτερες επιδόσεις της, τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και λειτουργικής κερδοφορίας.

 

Σωστά τετραγωνικά ανά περιοχή

Η ανάπτυξη των καναλιών πώλησης περνάει τόσο από τα φυσικά καταστήματα όσο και από το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, όπως επίσης και από την πλατφόρμα εξυπηρέτησης των εταιρικών πελατών.

Για τα φυσικά καταστήματα ο κ. Καλογεράκης σημείωσε ότι η ενίσχυσή τους δεν περνάει απαραίτητα από την αύξηση του αριθμού τους. Πρωταρχικός στόχος είναι να εξυπηρετούνται κατάλληλα οι περιοχές στις οποίες υπάρχει ήδη η παρουσία. «Δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε τα 49 καταστήματα στην Ελλάδα, 79. Θέλουμε να έχουμε τα σωστά τετραγωνικά ανά περιοχή» ανέφερε χαρακτηριστικά, παραθέτοντας τα παραδείγματα των καταστημάτων στο Golden Hall αλλά και την Ερυθραία, τα οποία κρίνονται μικρά και αναζητούνται νέοι χώροι.

Η πλοήγηση του επισκέπτη στο κατάστημα είναι ένα ακόμα σημείο που θα αλλάξει η «εμπειρία» Public, οδηγός στην οποία θα αποτελέσει το κατάστημα της αλυσίδας στη Λευκωσία, το οποίο πριν από λίγες ημέρες μπήκε στους φιναλίστ των βραβείων World Retail Awards. «Ένα από τα καλύτερα καταστήματα στον κόσμο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογεράκης για το κατάστημα στη Λευκωσία.

Άποψη από το εσωτερικό του καταστήματος Public στη Λευκωσία.

Βασικό εργαλείο για την εμπειρία του καταναλωτή μέσα στο κατάστημα θα είναι και η τεχνολογία, με το Public της Πλατείας Συντάγματος να αποτελεί το πρώτο στο οποίο ξεκινούν να εφαρμόζονται αλλαγές. Στις εφαρμογές της τεχνολογίας ο επικεφαλής της αλυσίδας ανέφερε μεταξύ άλλων την ένταξη «δυναμικών μηνυμάτων» προς τον καταναλωτή, την παροχή ψηφιακών εργαλείων στους πωλητές, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα ο καταναλωτής, την ενσωμάτωση επίσης ψηφιακών εργαλείων για τον ίδιο τον καταναλωτή, που θέλει να εξυπηρετηθεί μόνος του αλλά και τον εξυγχρονισμό των ταμείων.

 Η ανανέωση θα επεκταθεί και στο online κανάλι της αλυσίδας -ήδη συνεισφέρει το 20% του συνολικού τζίρου της εταιρείας- και στο οποίο παρέχεται ήδη η δυνατότητα φωνητικής αναζήτησης προϊόντων και νέα εργαλεία συστάσεων προϊόντων και λύσεων. Αντίστοιχα, μέσα στον επόμενο μήνα, η εταιρεία θα λανσάρει νέα πλατφόρμα εξυπηρέτησης για τους εταιρικούς πελάτες. «Μία από τις καλύτερες στον κόσμο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογεράκης.

 

Χρονιά ρεκόρ το 2018

«Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του 2018 αποτελούν επιστέγασμα ενός πενταετούς πλάνου στρατηγικής που στόχο είχε  τη συνολική βελτίωση σε όλους τους δείκτες εξυπηρέτησης, πωλήσεων και κερδοφορίας» σχολίασε ο κ. Καλογεράκης τις οικονομικές επιδόσεις της αλυσίδας για την προηγούμενη χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια αυτής της πενταετίας η αύξηση των πωλήσεων έφθασε το 41%.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας το 2018 ξεπέρασαν τα 256 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 6,7% σε σχέση με το 2017, ενώ το EBITDA άγγιξε τα 9,1 εκατομμύρια, αυξημένο κατά 5,7 εκατομμύρια (164% αύξηση σε σχέση με το 2017). Ωστόσο, οι ανοδικές επιδόσεις της εταιρείας αφορούν και άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως ο αριθμός των επισκεπτών των καταστημάτων, ο οποίος ξεπέρασε συνολικά τα 79,5 εκατομμύρια (29,2 εκατομμύρια στα φυσικά καταστήματα και 50,5 στο online).

Όπως αναφέρθηκε, το 2018 η εταιρεία ενίσχυσε τα μερίδιά της στον κλάδο της τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακά, wearables και gadget) αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών. Στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρέτησε 133.000 εταιρικούς πελάτες, ενώ οι online παραγγελίες άγγιξαν τα 2,2 εκατομμύρια προϊόντα.

Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς την αλυσίδα Public συγκροτούσαν 55 συνολικά φυσικά καταστήματα, με τα 49 στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα 6 στην Κύπρο. Στην παρουσία της θα πρέπει να προστεθούν δύο ηλεκτρονικά eshops και το marketplace που ενσωματώθηκε πέρυσι, προσθέτοντας 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες από 180 συνεργαζόμενα καταστήματα.