Με 4% μείωση πωλήσεων έκλεισε το 2018 για τα smartphones

Με 4% μείωση πωλήσεων έκλεισε το 2018 για τα smartphones

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 31.01.2019

Η απουσία καινοτομιών και οι υψηλές τιμές είναι σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Counterpoint οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους τα τελευταία τρίμηνα η αγορά των smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο κινείται αρνητικά. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία το 2018 αποτελεί την πρώτη χρονιά στην οποία η αγορά κινήθηκε στο σύνολο του έτους αρνητικά, με αποκορύφωμα το τρίτο τρίμηνο, όπου η μείωση των πωλήσεων σε αριθμό τεμαχίων έφθασε το 7%. Συνολικά όλο το 2018 έκλεισε με -4% (η Counterpoint μετράει τις αποστολές των κατασκευαστών και όχι τις πωλήσεις στα καταστήματα).

Όπως σημειώνονται στα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης, η μείωση των πωλήσεων αποδίδεται στην αύξηση του κύκλου αντικατάστασης των smartphones στις ανεπτυγμένες αγορές των ΗΠΑ, της Δυτικής Ευρώπης και της Κίνας, παρά τις προσπάθειες των κατασκευαστών να προσελκύσουν τους καταναλωτές με χαρακτηριστικά, όπως το ΑΙ, οι περισσότερες κάμερες, οι νέες οθόνες κ.λπ.

Η Counterpoint επισημαίνει ότι τα παραπάνω δε συνιστούν κάποια πραγματική καινοτομία που θα πείσει τον καταναλωτή να αντικαταστήσει τη συσκευή που έχει στην κατοχή του.

Σε ότι αφορά τις προβλέψεις της για το 2019 η εταιρεία ερευνών θεωρεί ότι οι κατασκευαστές δείχνουν να ποντάρουν σε χαρακτηριστικά όπως το 5G, οι αναδιπλούμενες οθόνες, οι ενσωματωμένες στην οθόνη κάμερες αλλά και οι αντίστοιχοι αναγνώστες δακτυλικών αποτυπωμάτων. Ταυτόχρονα σπεύδει να προσθέσει πόσο σκληρό έχει γίνει το περιβάλλον και ο ανταγωνισμός για παραδοσιακά μεγάλα ονόματα, καθώς τα ηνία στην παρουσίαση νέων χαρακτηριστικών τα έχουν πάρει οι κινέζικες εταιρείες (Huawei, Oppo, vivo, Xiaomi είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα) με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς τους.

 

Η κατάταξη των κατασκευαστών

Χαρακτηριστική αυτών των αλλαγών που συμβαίνουν ήδη στα μερίδια αγοράς των κατασκευαστών είναι η κατάταξή τους το 2018, όπου βλέπουμε τις παραδοσιακές δυνάμεις, όπως η Samsung και η Apple (αν θέλετε βάλτε και την LG) να παρουσιάζουν σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις τους, ενώ ακριβώς αντίθετη εικόνα έχουν εκείνες που προέρχονται από την Κίνα.

Για τη Samsung το καλό νέο είναι ότι παρά τις πιέσεις που δέχθηκε, διατηρεί την πρώτη θέση στην κατάταξη των κατασκευαστών. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Samsung έπεσαν κατά 8%, ωστόσο η εταιρεία έμεινε στην πρώτη θέση σε μερίδια αγοράς με ποσοστό 19%. Δεύτερη διατηρείται η Apple, με 14%, όμως πλέον ισοβαθμεί με τη Huawei η οποία παρουσίασε άνοδο τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις της σε αριθμό τεμαχίων παρουσίασαν αύξηση 34%. Περίπου ανάλογη ήταν και η πορεία της Xiaomi, με την εταιρεία να ανεβαίνει στην 4η θέση με μερίδιο αγοράς 8% και αύξηση πωλήσεων 24%. Η 5η της κατάταξης Oppo παρουσίασε μια σταθερότητα από έτος σε έτος σε αριθμό πωλήσεων και μερίδια αγοράς.