Ερωτηματικά για το Taxibeat

Ερωτηματικά για το Taxibeat

Αλλαγή πλάνων ή ενδιάμεσος σταθμός το όνομα Beat;

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 06.07.2017

Ερωτηματικά προκαλεί η αλλαγή της ονομασίας της εφαρμογής εύρεσης ταξί, Taxibeat, σε Beat, κάτι που έγινε γνωστό μέσα από αναρτήσεις της εταιρείας στο blog, στα social media αλλά και στο ίδιο το περιβάλλον της εφαρμογής, καθώς κινούνται σε διαφορετική κατεύθυνση από αυτά που είχαν εξαγγελθεί όταν επισημοποιήθηκε η εξαγορά της από την αντίστοιχη εφαρμογή mytaxi, μέλος του γερμανικού ομίλου Daimler Chrysler.

Σύμφωνα με τις τότε εξαγγελίες η ελληνική δραστηριότητα του Taxibeat (δηλαδή η ομώνυμη εφαρμογή στην Ελλάδα) θα μετονομαζόταν σε mytaxi μέσα στους προσεχείς μήνες. Τότε είχε γίνει επίσης γνωστό ότι η εμπορική δραστηριότητα της εταιρείας στη Λίμα του Περού και στη Λατινική Αμερική συνολικά, που εξακολουθεί να διαχειρίζεται από την ελληνική ομάδα, θα μετονομαζόταν σε Beat, με στόχο «να αποτελέσει το δημοφιλέστερο transportation app στην περιοχή». Με πιο απλά λόγια, στόχος των ανθρώπων της εταιρείας ήταν η εφαρμογή στη Λατινική Αμερική να αποκτήσει ένα ευρύτερο χαρακτήρα σε ότι αφορά τις επιλογές μετακίνησης, ξεφεύγοντας από το «στενό πλαίσιο» της εύρεσης ταξί (για αυτό και θα έφευγε το συνθετικό ταξί από το όνομα). Ενδεικτικά ο ιδρυτής του Taxibeat, Νίκος Δρανδάκης, σε ανάρτησή του στο Facebook, είχε σημειώσει μεταξύ άλλων: ««θα δουλέψουμε πάνω σε νέες υπηρεσίες όπως το car pooling, automated pricing mechanism, και payment services. Θα αναπτύξουμε περαιτέρω τεχνολογίες όπως machine learning, big data infrastructure, και data science, μαζί με design αιχμής, συνδυασμένο με ruthless execution που έχει αναδειχθεί σε core value της εταιρείας μας».

Με τη μετονομασία και της ελληνικής εφαρμογής σε Beat (και με βάση τις δηλώσεις του Νίκου Δρανδάκη) δίνεται η αίσθηση ότι οι παραπάνω αλλαγές αφορούν την Ελλάδα, οπότε και υπάρχει αλλαγή πλάνων σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό.

Ωστόσο ένα τέτοιο ενδεχόμενο ίσως θα πρέπει να αποκλειστεί αν λάβουμε υπόψη ότι ο γερμανικός όμιλος Daimler Chrysler έχει κάτω από τη σκέπη του μια πλούσια γκάμα εφαρμογών μετακίνησης, όπως το car2go, το moovel, το Bus Rapid Transit κ.α. Οπότε το ενδεχόμενο να προσθέσει μία ακόμα, με ευρύ φάσμα και με περιορισμένη παρουσία μόνο στη χώρα μας δεν μοιάζει να είναι το επικρατέστερο σενάριο. Αντιθέτως, ως πιο πιθανό σενάριο θα πρέπει να φαντάζει το ενδεχόμενο οι εξελίξεις (από την ανάπτυξη του software μέχρι τις πιέσεις και τις ιδιαιτερότητες της αγοράς) στην Λατινική Αμερική να έτρεξαν πιο γρήγορα από την ενσωμάτωση της ελληνικής εφαρμογής στο mytaxi. Έτσι για την ελληνική εφαρμογή φαίνεται ότι επιλέχτηκε ένα ενδιάμεσο στάδιο μερικών μηνών με προσωρινό όνομα το Beat πριν κλείσει ο κύκλος των αλλαγών (λογικά μέσα στους αμέσως επόμενους μήνες) ως mytaxi.

Το deasy έχει στείλει email στην εταιρεία ζητώντας διευκρινίσεις για τις παραπάνω αλλαγές, χωρίς ωστόσο να έχει λάβει μέχρι στιγμής κάποιο επίσημο σχόλιο.