Η διαφημιστική δαπάνη στα social media θα ξεπεράσει τις εφημερίδες το 2020

Η διαφημιστική δαπάνη στα social media θα ξεπεράσει τις εφημερίδες το 2020

Συντάκτης: Deasy @ 05.12.2016

Τη διαρκή αναδιανομή της διαφημιστικής δαπάνης υπέρ των social media αναδεικνύει η νέα έκθεση της Zenith Optimedia, η οποία εκτιμά ότι το 2019 το διαφημιστικό budget που θα κατευθυνθεί προς τα εκεί θα φθάσει τα 50 δισ. δολάρια, από τα 29 δισ. που είναι σήμερα (αύξηση 76%). Με βάση τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, την αμέσως επόμενη χρονιά, το 2020, η δαπάνη αυτή αναμένεται να ξεπεράσει την αντίστοιχη των εφημερίδων.

Σύμφωνα με την έκθεση η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη θα συνεχίσει να κινείται θετικά με ρυθμό ανάπτυξης 4,4% το 2017, το ίδιο δηλαδή ποσοστό με την τρέχουσα χρονιά. Η σταθερότητα στο ρυθμό ανάπτυξης και το επόμενο έτος έχει ιδιαίτερη σημασία αν αναλογιστούμε ότι μέσα στο 2016 είχαμε μεγάλα γεγονότα όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, οι εκλογές στις ΗΠΑ ή το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου 2016 που ενίσχυσαν τη διαφήμιση. Ταυτόχρονα, η πολιτική αβεβαιότητα των εκλογικών αποτελεσμάτων στις ΗΠΑ αλλά και το Brexit δεν δείχνουν να επηρεάζουν αρνητικά τον κλάδο της διαφήμισης.  

Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζει και η διαφημιστική δαπάνη στο online video, με την έκθεση να της δίνει ένα μέσο ετήσιο ρυθμό 18% μέχρι το 2019. Τη συγκεκριμένη χρονιά το budget που θα κατευθύνεται σε αυτόν τον τύπο διαφήμισης θα ξεπεράσει τα 35 δισ. δολάρια. Όπως σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης, το online video ευνοείται από την εξάπλωση των φορητών συσκευών, τη βελτίωση των χαρακτηριστικών της οθόνης τους και τη διαρκή αύξηση των ταχυτήτων σύνδεσης που προσφέρουν τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.

Σε ότι αφορά τις γεωγραφικές περιοχές, η Ασία και ιδιαίτερα η Κίνα θα συνεχίσει να αποτελεί το γεωγραφικό χώρο που γεννά τα περισσότερα κέρδη για τον κλάδο της διαφήμισης. Η έκθεση εκτιμά ότι μόνο η Κίνα θα συνεισφέρει κατά 25% στην παγκόσμια αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης, ενώ Ινδία, Ινδονησία και Φιλιππίνες θα παρουσιάζουν διψήφια νούμερα ανάπτυξης. Σημαντική αύξηση αναμένεται και στις Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία, η διαφήμιση στις οποίες επηρεάστηκε αρνητικά το 2015 από την κατάσταση στην Ουκρανία. Ωστόσο, ήδη από το 2016 παρατηρείται αναστροφή του κλίματος, που θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.