Επιδείνωση της αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Επιδείνωση της αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Συντάκτης: Deasy @ 26.11.2015

Πτώση κατά 7,3% παρουσίασε κατά το 3ο τρίμηνο του 2015 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος) η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, με το συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα επίπεδα των 450 εκατομμυρίων, σύμφωνα με την έκθεση της GfK. Χαρακτηριστικό του άσχημου κλίματος είναι ότι μόλις 2 από τους 7 επιμέρους τομείς της αγοράς έχουν θετικό πρόσημο, με τους υπόλοιπους τομείς να παρουσιάσουν έντονη αρνητική πορεία.

Στον κλάδο της πληροφορικής τόσο η ολοκλήρωση του προγράμματος Ψηφιακής Αλληλεγγύης όσο και η επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων είχαν ως αποτέλεσμα διψήφια πτώση, ενώ στα είδη εξοπλισμού γραφείου και στα αναλώσιμα το τοπίο ήταν σχεδόν παρόμοιο, παρά την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου.  Μάλιστα, ο τομέας των εκτυπωτών παρουσίασε μείωση που έφθασε στα επίπεδα του 20%, ως απόρροια των μεγάλων προσφορών από πλευράς λιανεμπορίου. Καθοδικά κινήθηκαν και οι μικρές οικιακές συσκευές, όπως επίσης και τα φωτογραφικά είδη, όπου για πρώτη φορά μετά από αρκετά τρίμηνα παρατηρήθηκε πτώση και για τις φωτογραφικές μηχανές με αποσπώμενους φακούς, όπου και πάλι τα capital controls πίεσαν την αξία των πωλήσεων κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Τέλος, για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο συνεχίστηκε η πρώση και στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα, το οποίο οφείλεται κυρίως στην σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2014 όπου τόσο η διεξαγωγή του Παγκοσμίου Κυπέλου Ποδοσφαίρου, όσο και η αλλαγή του αναλογικού σήματος στο υπόλοιπο της Αττικής είχε οδηγήσει την αγορά σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα πωλήσεων.

Εξαίρεση στο άσχημο κλίμα ήταν η μικρή άνοδος που παρουσίασε ο κλάδος των μεγάλων οικιακών συσκευών, όπου τα capital controls μάλλον είχαν την εντελώς αντίθετη επίδραση, επισπεύδοντας αγορές των νοικοκυριών. Ο μοναδικός κλάδος με καθαρό θετικό πρόσημο ήταν εκείνος των τηλεπικοινωνιών, με τα smartphones να οδηγούν την αγορά, παρουσιάζοντας  θετικό πρόσημο σε διψήφια επίπεδα.