Πτώση για τα smartphones στην Ευρώπη

Πτώση για τα smartphones στην Ευρώπη

Θα φύγουν κατασκευαστές από την αγορά προβλέπει η Canalys.

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 10.05.2018

Τη μεγαλύτερη μείωση ιστορικά παρουσίασαν οι πωλήσεις των smartphones στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Canalys. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 6,3% στη Γηραιά Ήπειρο, καθοδηγούμενες από την πολύ μεγάλη πτώση τους στη Δυτική Ευρώπη, όπου η μείωση έφθασε το 13,9%. Λόγω του μεγέθους της συγκεκριμένης αγοράς, οι αυξημένες πωλήσεις στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (12,3%) δεν μπορούσαν να αναστρέψουν το αρνητικό κλίμα. Σχολιάζοντας τις επιδόσεις η Canalys επισημαίνει ότι η αγορά των smartphones στην Ευρώπη μπαίνει σε μια νέα εποχή: από εκείνη της ανάπτυξης σε εκείνη της ανακύκλωσης των πωλήσεων, αφού οι λίγες πλέον αναπτυσσόμενες αγορές δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν της κορεσμένες αγορές. Η αλλαγή αυτή, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, δημιουργεί νέες προκλήσεις για τους κατασκευαστές, τα μικρότερα ονόματα των οποίων δεν αποκλείεται να εγκαταλείψουν την αγορά τα επόμενα χρόνια.

Σε αριθμό τεμαχίων, στο σύνολο της Ευρώπης οι πωλήσεις έφθασαν τα 46 εκατομμύρια, με τα 30,1 εκατομμύρια να πωλούνται στη Δυτική και τα 15,9 στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Σε ότι αφορά τους κατασκευαστές, η Samsung διατηρείται στην πρώτη θέση, με σημαντικές απώλειες. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της παρουσίασαν μείωση 15%, φθάνοντας τα 15 εκατομμύρια. Η πτώση της Samsung οφείλεται, με βάση την έκθεση, στην αυξανόμενη πίεση που δέχεται από τη Huawei και την Xiaomi, στα χαμηλά και μεσαία στρώματα. Η μεν Huawei βρίσκεται στην τρίτη θέση, παρουσιάζοντας αύξηση 38,6%, ενώ η Xiaomi κατέκτησε την τέταρτη θέση, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην αγορά μόλις ένα χρόνο. Ενδιάμεσα από Samsung και Huawei βρίσκουμε την Apple, με περισσότερα από 10 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ στην πέμπτη θέση συναντάμε την Nokia, ένα ακόμα καινούριο όνομα της αγοράς.

 

Οι πιο σημαντικές τάσεις

Στην έκθεσή της η Canalys σημειώνει την πίεση που δέχονται οι ναυαρχίδες των κατασκευαστών από πιο προσιτά μοντέλα, που φέρνουν παρόμοια χαρακτηριστικά στα μεσαία και χαμηλότερα στρώματα της αγοράς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα για την Canalys είναι η Honor, η Wiko και η Xiaomi. Σημαντική είναι και η αύξηση στην αποδοχή των smartphones με διπλή κάμερα, μία κατηγορία συσκευών που αυξήθηκε κατά 150%, ενώ μια ακόμα αισθητή τάση είναι η αύξηση του μεγέθους των οθονών, με την κατηγορία συσκευών με οθόνη μεγαλύτερη των 5,5 ιντσών να αυξάνεται κατά 50%. Όπως σημειώνει η Canalys, στο πεδίο αυτό ήταν καθοριστική η είσοδος οθονών με αναλογία 18:9.