Αύξηση στην ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Αύξηση στην ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Συντάκτης: Deasy @ 11.11.2016

Μονοψήφια αλλά αύξηση ύψους 4,4% παρουσίασε η ελληνική αγορών των τεχνολογικών προϊόντων στο τρίτο τρίμηνο του 2016, με το συνολικό τζίρο της να φθάνει τα 470 εκατομμύρια ευρώ, όπως δείχνει η τελευταία έκθεση της GfK (πριν πανηγυρίσουμε θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 με το οποίο γίνεται η σύγκριση ήταν εκείνο κατά το οποίο επιβλήθηκαν τα capital controls). Όπως σημειώνει η έκθεση, πέντε από τους επτά τομείς παρουσίασαν θετικό πρόσημο με εκείνον των τηλεπικοινωνιών να είναι αυτός με την καλύτερη απόδοση, καθώς ενισχύθηκε κατά 11,5%.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά

Το τρίτο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 4.7%, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2015. Οι πωλήσεις των τηλεοράσεων διατήρησαν την αυξανόμενη τάση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, στην οποία συνετέλεσε η σημαντική μείωση της μέσης τιμής πώλησης. Ταυτόχρονα, η άφιξη των νέων μοντέλων “παιχνιδομηχανών” διατήρησε σταθερή τη κατηγορία όσον αφορά στην αξία των πωλήσεων, μετά από δύο συνεχόμενα αρνητικά τρίμηνα.

 

Φωτογραφικά Είδη

Ένας από τους τομείς που συμπιέστηκε το τρίτο τρίμηνο ήταν τα Φωτογραφικά Είδη –μείωση κατά 3.1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η συνεχιζόμενη πτώση στις πωλήσεις των φωτογραφικών μηχανών με σταθερούς φακούς είχε τη μεγαλύτερη επίδραση στη μείωση του τομέα συνολικά. Αντίθετα, τόσο οι SLR, όσο και οι mirrorless (χωρίς καθρέφτη) φωτογραφικές μηχανές κατέγραψαν θετικά αποτελέσματα.

 

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές

Στο τρίτο τρίμηνο του 2016 παρατηρήθηκε αύξηση του τομέα των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών –αύξηση 4.6%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Οι πωλήσεις των πλυντηρίων συνέβαλαν στη θετική τάση, χάρη στη συνεχώς αυξανόμενη σημαντικότητα των πλυντηρίων/στεγνωτηρίων και των συσκευών με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Η αύξηση στις πωλήσεις εντοιχιζόμενων συσκευών οφείλεται εν μέρει στην αντικατάσταση παλαιότερων συσκευών. Επίσης, η ενεργειακή απόδοση ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση των καταναλωτών για αναβάθμιση των συσκευών τους.

 

Μικρές Οικιακές Συσκευές

Συνολικά, ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών ενισχύθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, με την αύξηση να ανέρχεται σε 7%.

Θετική αύξηση καταγράφηκε στις κατηγορίες “πρωινού” –βραστήρες, φρυγανιέρες, αποχυμωτές και τοστιέρες–, χάρη στην ανταγωνιστική τιμολόγηση και τις προσφορές από τους εμπόρους λιανικής.

Η βελτίωση των πωλήσεων των μηχανών καφέ και ροφημάτων (κατά 8.4%) οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη θετική επίδοση των μηχανών καφέ με κάψουλα.

Αυξημένες πωλήσεις καταγράφηκαν επίσης στις κατηγορίες της σκούπας και των σίδερων.

 

Προϊόντα Πληροφορικής

Καθώς το πρόγραμμα ψηφιακής αλληλεγγύης έληξε στα τέλη του Ιουνίου του 2015, ο τομέας των Προϊόντων Πληροφορικής παρουσίασε πτώση στο τρίτο τρίμηνο του 2016 –κατά 7.9% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2015. Παρόλα αυτά, σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα υπήρξε μία επιβράδυνση της πτωτικής τάσης.

Οι οθόνες, οι σταθεροί υπολογιστές, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια καθώς και τα gaming περιφερειακά παρουσίασαν θετικό πρόσημο, ενώ οι ταμπλέτες παρουσίασαν σημαντική πτώση τιμής.

 

Τηλεπικοινωνίες

Μετά από την αρνητική επίδοση στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των τηλεπικοινωνιών κατέγραψε αύξηση το τρίτο τρίμηνο –κατά 11.5%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Όλες οι κατηγορίες του τομέα τηλεπικοινωνιών παρουσίασαν αύξηση. Τα wearables ανήλθαν σε διπλάσια αξία (106.1% αύξηση), χάρη στις προωθητικές ενέργειες που τα συνδύαζαν σε πακέτο με κινητά ή ακουστικά.

Συνεχίστηκε για ένα ακόμα τρίμηνο η αύξηση της μέσης τιμής του τομέα των τηλεπικοινωνιών.

 

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμα

Η επίδραση του “back-to-school” σε συνδυασμό με τους κεφαλαιακούς ελέγχους την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, επηρέασαν θετικά τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και τους εκτυπωτές. Τα πολυμηχανήματα και οι εκτυπωτές αυξήθηκαν κατά 8.9% και 8.4% αντίστοιχα το τρίτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2015. Συνολικά, ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου & αναλώσιμων ενισχύθηκε κατά 8.8%.