Συνέντευξη με το Νικόλαο Κωσταρά, Γενικό Διευθυντή Πληροφορικής της Wind.

Αφορμή στάθηκε το πρώτο βραβείο για τη Wind στην κατηγορία Telecoms & Communication στα Business IT Excellence Awards 2012

Συντάκτης: Deasy @ 04.07.2012

Με αφορμή τη χθεσινή διάκριση της Wind στα βραβεία Business IT Excellence Awards 2012, το deasy επικοινώνησε με το Νικόλαο Κωσταρά, γενικό διευθυντή πληροφορικής της εταιρείας, ο οποίος μας έδωσε μια εικόνα για τη σημασία που έχουν τα πληροφοριακά συστήματα σε μια μεγάλη εταιρεία, όπως η Wind. 


deasy: Ποια είναι η σημασία των πληροφοριακών συστημάτων για μια μεγάλη εταιρεία όπως η Wind;

NK: Η σημασία των πληροφοριακών συστημάτων είναι μεγάλη για οποιοδήποτε εταιρία, ανεξαρτήτως μεγέθους. Ακόμη όμως περισσότερο για μια εταιρεία του μεγέθους της Wind, η οποία διαχειρίζεται μεγάλο όγκο πληροφοριών και δη προσωπικών δεδομένων. Μόνο ένα σωστά σχεδιασμένο πληροφοριακό σύστημα μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά την πληροφορία που παράγεται καθημερινά από τους χρήστες του δικτύου.

deasy: Πόσο σημαντική είναι η διαχείριση των πληροφοριακών δεδομένων για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πελάτες;

NK: Τα πληροφοριακά δεδομένα αποτελούν πηγές ανεξάντλητου υλικού προς αξιοποίηση από τις εταιρείες, κυρίως γιατί εμπεριέχουν σημαντικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης, όπως η πορεία χρήσης τους, η σύνδεση των καταναλωτών με αυτές, ποια είναι η πιο δημοφιλής υπηρεσία κλπ. Επομένως, γίνεται κατανοητό ότι είναι πολύτιμα στοιχεία για την ανάπτυξη μιας εταιρείας και επιβάλλεται να γίνει επένδυση στη σωστή και κυρίως αποτελεσματική διαχείριση τους.

Σε αυτό το πλαίσιο η Wind σχεδίασε την επιτυχημένη υπηρεσία Real Time Cost Control, η οποία απαίτησε την εμπλοκή όλων των τεχνικών τμημάτων της εταιρείας, με παράλληλη ανάγκη για τροποποιήσεις της υπάρχουσας υποδομής. Η σωστή διαχείριση των πληροφοριών για τη χρήση των υπηρεσιών από τους συνδρομητές της, έδωσε στη Wind την ιδέα να διευκολύνει τη διαχείριση του ελέγχου του κόστους.

deasy: Ποια είναι τα οφέλη για τους πελάτες από τη βελτίωση των πληροφοριακών υποδομών στη WIND; Θα μπορούσατε να αναφέρετε ορισμένα παραδείγματα;

NK: Στη Wind πάντοτε στοχεύουμε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων βάσει των πραγματικών αναγκών των συνδρομητών, τα οποία είναι καινοτόμα και πρωτοποριακά. Η βελτίωση των πληροφοριακών μας υποδομών ουσιαστικά έφερε αυτό το αποτέλεσμα: την ανάπτυξη ενός πακέτου υπηρεσιών, του WIND ToAll, το οποίο βασίστηκε στη λύση Real Time Cost Control. Η «δουλειά» μας ξεκίνησε το 2010 και το πρώτο λανσάρισμα έγινε το 2011. Για την σχεδίαση και την εκτέλεση του έργου χρειάστηκε συντονισμός όλων των εσωτερικών διαδικασιών της εταιρείας, δεδομένου μάλιστα ότι η εμπλοκή των εξωτερικών συνεργατών έγινε σε απόλυτα στοχευμένα σημεία. Αυτό το οποίο στη WIND αναγνωρίζουμε είναι ότι για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, πρέπει να τίθεται ένα αυστηρό πλαίσιο και αυστηρές προδιαγραφές ως προς τις λειτουργίες τις οποίες θέλουμε να προσφέρουμε.

Από την πλευρά μας είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, καθώς τα προγράμματα WIND ToAll έγιναν σχεδόν άμεσα αποδεκτά από το κοινό και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία. Αυτό είναι εμφανές τόσο σε ό,τι αφορά στην ικανοποίηση των υπαρχόντων πελατών της Wind, όσο και σε ό,τι αφορά στην προσέλκυση νέων πελατών που έχουν την ανάγκη να σταθεροποιήσουν τα μηνιαία έξοδα κινητής τηλεφωνίας.

deasy: Πως βλέπετε να εξελίσσεται η σύγκλιση πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών;

NK: Η σύγκλιση της πληροφορικής με τις τηλεπικοινωνίες είναι πλέον μονόδρομος κατά τη γνώμη μου. Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής αποτελεί βασικό μοχλό στην ανάπτυξη και κάλυψη των αυξημένων αναγκών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Στρατηγικός τεχνολογικός στόχος της Wind είναι η ενοποίηση των λειτουργιών σε κοινά συστήματα που θα εξυπηρετούν όλους τους πελάτες τόσο συμβολαίου όσο και καρτοκινητής και όλες τις υπηρεσίες της κινητής, σταθερής τηλεφωνίας και internet.

Εξάλλου, σε αυτό το επίπεδο οδηγεί παράλληλα και η συνεργασία με επιχειρήσεις παροχής περιεχομένου, η οποία δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον με διάφορα επιμέρους προϊόντα που μπορούν να προσελκύσουν νέους χρήστες και να στηρίξουν όχι απλώς τη μεγέθυνση του τομέα ΤΠΕ, αλλά να μετασχηματίσουν τα διαρθρωτικά χαρακτηριστικά του.

deasy: Ποια είναι η σημασία της διάκρισης της Wind στο θεσμό Business IT Excellence Awards;

NK: Το γεγονός ότι η νέα γενιά πακέτων WIND ToAll διακρίθηκε με το πρώτο βραβείο στην κατηγορία Telecoms & Communication στα Business IT Excellence Awards 2012, αποτελεί για την εταιρία επιβράβευση. Παράλληλα, αυτό σημαίνει ότι η προσπάθειά μας αναγνωρίζεται, ώστε να συνεχίσουμε να παρέχουμε σε όλους τους καταναλωτές μας βέλτιστα προϊόντα που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες.