Η δύναμη είναι στο χρήστη (σκούντηξέ με...)

Η δύναμη είναι στο χρήστη (σκούντηξέ με...)

Συντάκτης: Νίκος Μουμούρης @ 11.11.2009

Τι είναι αυτό που κάνει το Facebook τόσο πολύτιμο; Η παιδική χαρά των σκουντηγμάτων; Μπα... Τα διάφορα groups όπου με την εγγραφή σου δηλώνεις π.χ. πως θα ήταν ωραίο να διασωθουν οι πιτσιλιστές πεταλούδες της Αριζόνα; Σιγά και μην... Τα κουίζ τύπου "πόσες μπίρες μπορείς να
πιείς χωρίς να ρευτείς"; Αλίμονο... Τι είναι, τέλος πάντων, αυτό που κάνει το Facebook να αποτιμάται ως και 15 δισ. δολάρια και να το βλέπουν Google, Microsoft και λοιποί και να τους τρέχουν τα σάλια; Δύο λέξεις: Οι χρήστες.

Σκεφτείτε πως είστε η Google (δεν είναι και τόσο δύσκολο, προσπαθήστε). Εχετε στη διάθεσή σας τόση υπολογιστική ισχύ που είναι δύσκολο να βρούμε κάτι ανάλογο στην ιστορία, είστε το συνώνυμο της αναζήτησης. Εχετε μια ομπρέλα υπηρεσιών που κάνει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές εφαρμογών (λέγε με Microsoft) να στριφογυρίζουν ανήσυχοι στον ύπνο τους, αν βέβαια καταφέρνουν να κλείσουν μάτι. Ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα; Μα, βέβαια, να έχετε μια σαφή εικόνα ποιες είναι οι
συνήθειες του καθενός προκειμένου να του "σερβίρετε" όσο το δυνατόν πιο στοχευμένες υπηρεσίες και όσο το δυνατόν πιο στοχευμένες διαφημίσεις.

Πώς το κάνετε ως σήμερα;  Κυρίως με εργαλεία που δίνει ο κόσμος των υπολογιστών, π.χ. τα cookies, τα μικρά αρχεία που "φυτεύονται" στον υπολογιστή σας όταν επισκέπτεστε μια σελίδα του Web. Ωραία θα ήταν όμως (αν ήσασταν Google, μην ξεχνιόμαστε) αν αντί cookies και άλλων
τεχνικών μπορούσατε να ξέρετε ποιος ακριβώς είναι κάθε φορά ο χρήστης μιας υπηρεσίας. Αν υπάρχει κάτι που δίνει, τελικά, αξία στο Facebook είναι ότι η πλειονότητα των μελών του είναι απολύτως ειλικρινής με τον εαυτό της. Πολλοί δηλώνουν στο FB το όνομα του/της συντρόφου τους, τις
πολιτικές τους πεποιθήσεις, τις καταναλωτικές τους συνήθειες με απόλυτη ειλικρίνεια και -το καλύτερο- χωρίς να τους πιέσει κανείς.
Στον offline κόσμο αν κάποιος σας ζητούσε να του περιγράψετε με αντίστοιχη ακρίβεια τον εαυτό σας δεν θα λέγατε, ίσως, κουβέντα, αλλά στο FB τα πάντα είναι εκεί. Αυτή είναι και η δύναμη του FB και αυτό, τελικά, το κάνει κάτι σαν το Χρυσόμαλλο Δέρας του διαδικτύου.