Συνεχίζεται η ανοδική τάση των wearables

Συνεχίζεται η ανοδική τάση των wearables

Συντάκτης: Deasy @ 06.05.2016

Συνεχίζεται η ανάπτυξη με θετικούς ρυθμούς της αγοράς των wearables και το 2016 στην Ελλάδα, μετά από τη δυναμική αύξηση που παρουσίασε στο κλείσιμο του 2015.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK για το δίμηνο Ιανουάριος - Φεβρουάριος, η αγορά κατέγραψε θετικό πρόσημο ύψους 76%, πλησιάζοντας τα αντίστοιχα επίπεδα της Ευρώπης (77%). Αντίθετα όμως με την Ευρώπη, στην Ελλάδα ο ανταγωνισμός είναι ακόμα χαμηλός, ωστόσο η GfK διακρίνει μια τάση αύξησής του,  καθώς όλο και περισσότεροι νέοι παίκτες έρχονται να καλύψουν τη ζήτηση, σε μια αγορά που συνεχώς μεγαλώνει.

Τα “έξυπνα ρολόγια” Smartwatches και τα Health & Fitness Trackers παραμένουν οι δυο μεγαλύτερες κατηγορίες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας αγοράς, καταγράφοντας διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (+50% και +93% αντίστοιχα, η αύξηση του όγκου πωλήσεων το Φεβρουάριο του 2016 συγκριτικά με το 2015), ενώ με συνεχώς αυξανόμενους ρυθμούς κινείται και η κατηγορία των Wrist Sport Computers.

Στην Ελλάδα 1 στους 2 χρήστες wearable αγοράζει κάποιο “έξυπνο ρολόι”, όταν στην Ευρώπη 1 στους 2 προχωρά σε αγορά ενός Health & Fitness Tracker. Σημαντικό ρόλο στη ζήτηση των Smartwatches, παίζουν οι βασικές λειτουργίες της κάθε συσκευής, προσφέροντας διαφορετικές εμπειρίες στο χρήστη. Συναντάμε λοιπόν συσκευές που του επιτρέπουν να μένει συνδεδεμένος με το κινητό του, έχοντας τη δυνατότητα ανάγνωσης ενημερώσεων και μηνυμάτων απευθείας από τον καρπό του, ενώ παράλληλα εστιάζουν και στη συνεχή καταγραφή οποιασδήποτε σωματικής δραστηριότητας. Συγχρόνως, η αγορά συμπληρώνεται με συσκευές που ενσωματώνουν ένα ανοιχτό λειτουργικό σύστημα (δηλαδή, όπου ο χρήστης μπορεί να εγκαταστήσει εφαρμογές τρίτων στη συσκευή), και οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στην υγιή ανάπτυξη του όγκου των πωλήσεων της κατηγορίας. Σε επίπεδο τζίρου, τα Smartwatches κατέγραψαν μερίδιο 67,3% της συνολικής αξίας για το μήνα Φεβρουάριο 2016, λόγω της υψηλότερης μέσης τιμής πώλησης, συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, συνεχώς νέες καινοτομίες κάνουν την εμφάνισή τους, ασκώντας σημαντική επιρροή στη συμπεριφορά του καταναλωτή, προσφέροντάς του μεγαλύτερη δικτύωση, κινητικότητα (mobility) και πολυχρηστικότητα. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά επενδύουν συνεχώς και οι κατασκευαστές των wearables ώστε να ενισχύσουν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας συσκευής στην αντίληψη του καταναλωτή.