Το νέο star system του YouTube

Το νέο star system του YouTube

Συντάκτης: Δημήτρης Μαλλάς @ 27.01.2015

Ένα νέο οικοσύστημα παραγωγής περιεχομένου που κινείται γύρω από το YouTube και διαθέτει τους δικούς του stars έχει αρχίσει να δημιουργείται και στην Ελλάδα. «Αυτή τη στιγμή, εκτιμάμε ότι «ανεβαίνουν» κάθε μήνα περίπου 300.000 videos από την Ελλάδα» σημειώνει στο deasy.gr ο Στέφανος Λουκάκος, γενικός διευθυντής της Google Ελλάς.

Το αποτέλεσμα είναι να έχουν δημιουργηθεί δεκάδες χιλιάδες κανάλια με τους δημιουργούς περιεχομένου να ασχολούνται με διάφορους τομείς με πιο δημοφιλείς αυτούς που σχετίζονται με το φαγητό, την ομορφιά, την κωμωδία αλλά και τα reviews προϊόντων!

«Πρόκειται για ένα νέο star system που είναι διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα και ανταγωνιστικό με εκείνο που έχει δημιουργήσει η τηλεόραση» τονίζει ο κ. Λουκάκος, κατά την άποψη του οποίου έχουμε ακόμη να δούμε πολλές εξελίξεις πάνω σε αυτό τον τομέα.

Το συγκεκριμένο οικοσύστημα ενισχύεται από το γεγονός ότι η χρήση του YouTube έχει αρχίσει να εκτοξεύεται. «Σε σχέση με το 2012 που έκανε την εμφάνιση του η ελληνική έκδοση του YouTube, η αύξηση της κίνησης από την Ελλάδα είναι της τάξεως του 30%-40%» σημειώνει ο κ. Λουκάκος, προσθέτοντας ότι «πολλές ημέρες το 50% της της κίνησης στο YouTube από την Ελλάδα προέρχεται από smartphones ή tablets, ενώ έχει αυξηθεί και η χρήση των τηλεοράσεων ως μέσο πρόσβασης στο YouTube» τονίζει ο κ. Λουκάκος. Όσον αφορά τις κατηγορίες περιεχομένου που προτιμούν οι Έλληνες χρήστες είναι κυρίως η μουσική, τα αθλητικά, η ψυχαγωγία με έμφαση στην κωμωδία αλλά και η επικαιρότητα.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πάντως ότι συνολικά κάθε μήνα οι Έλληνες χρήστες παρακολουθούν 1,3 δισ. video! Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι Έλληνες χρήστες του YouTube είναι περίπου 6 εκατ. αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κατά μέσο όρο βλέπουμε περίπου 7-8 videos κάθε μέρα.

Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το YouTube αποτελεί πλέον τη δεύτερη –σε χρήση- μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης για τους Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις της Google.

Όσον αφορά το θέμα της δημιουργίας περιεχομένου, ο κ. Λουκάκος τονίζει ότι η Google έχει αναπτύξει λύσεις προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών περιεχομένου. «Δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο ότι στο YouTube δεν θα βρείτε videos με στιγμιότυπα από τους αγώνες του Champions League» σημειώνει ο γενικός διευθυντής της Google Ελλάς.

Σύμφωνα με τον κ. Λουκάκο, πλέον έχει αρχίσει να γίνεται κατανοητό ότι μία εταιρεία ή ένας δημιουργός περιεχομένου θα πρέπει να έχει μία περισσότερο ενεργή σχέση με το κοινό του. «Πλέον δεν υπάρχουν ακροατήρια (audiences) αλλά fans» επισημαίνει. Η διαφορά έγκειται στο ότι οι fans έχουν πολύ περισσότερο ενεργό ρόλο και δεν είναι απλώς παθητικοί δέκτες του περιεχομένου που καταναλώνουν.