Netwix: ένα νεανικό web κανάλι από μια νεανική ομάδα

Netwix: ένα νεανικό web κανάλι από μια νεανική ομάδα

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 15.12.2015

Για να αποδώσεις σε μια προσπάθεια τον όρο τηλεοπτικό κανάλι δεν αρκούν κάποια αρχεία βίντεο. Χρειάζεται προγραμματισμός, αξιόλογο περιεχόμενο, τηλεοπτικές σειρές και αρκετά ακόμα στοιχεία ανάλογα με το μέσο, αν δηλαδή αναφερόμαστε σε μια πραδοσιακή τηλεοπτική προσπάθεια ή σε μία ιντερνετική. Αν λοιπόν υπάρχει μια ελληνική ιντερνετική προσπάθεια που συγκεντρώνει αυτά τα στοιχεία, αυτή δεν είναι άλλη από το Netwix του Ομίλου Antenna.

Η μοναδικότηΆρτεμις Λαμπρινίδη, γενική διευθύντρια Netwixτα αυτή από μόνη της αποτέλεσε ένα ισχυρό κίνητρο για να δούμε αν τελικά η ελληνική αγορά (σε επίπεδο θέασης αλλά και εσόδων) αφήνει το περιθώριο επιτυχίας της. Έτσι λοιπόν αναζητήσαμε τον καθ’ ύλην αρμόδιο άνθρωπο: την Άρτεμις Λαμπρινίδη, γενική διευθύντρια του Netwix.

Ο χρόνος επιλογής του ραντεβού δεν ήταν τυχαίος. Λίγο καιρό πριν το Netwix είχε ολοκληρώσει τον επανασχεδιασμό του και ταυτόχρονα την mobile εφαρμογή του για tablets και smartphones, ενώ ο Οκτώβριος είχε κλείσει με εντυπωσιακά νούμερα: περισσότεροι από 550.000 μοναδικοί επισκέπτες, περίπου 1,5 εκατομμύριο pageviews και σχεδόν 750.000 θεάσεις video. “Παρατηρώντας την επισκεψιμότητα του Netwix το τελευταίο διάστημα λαμβάνουμε ένα πολύ ενθαρρυντικό μήνυμα, όχι μόνο για τη δική μας προσπάθεια αλλά για τη χρήση του WebTV στην Ελλάδα.

Οι μοναδικοί μας χρήστες από περίπου 200.000 που ήταν την Άνοιξη έχουν ξεπεράσει τις 550.000 με το ρυθμό να συνεχίζει να είναι αυξητικός. Αυτό δείχνει ότι το κοινό ζητάει και είναι έτοιμο να υιοθετήσει αυτό το είδος online ψυχαγωγίας” προσθέτει στην κουβέντα μας η Άρτεμις σημειώνοντας ότι «το νέο responsive design έχει βοηθήσει πολύ, αφού το site μας είναι πιο εύχρηστο και συμβατό με διαφορετικές πλατφόρμες».


Δεύτερος χρόνος λειτουργίας

Η λειτουργία του Netwix, όπως το ξέρουμε σήμερα, ξεκίνησε το Μάιο του 2014. Είχαν προηγηθεί 2-3 χρόνια μιας πρώτης προσπάθειας, όπου δειλά, δειλά ο Όμιλος Antenna έκανε μια πρώτη επένδυση στο WebTV, φιλοξενώντας στο ομώνυμο site τις πρώτες Web Series, μέχρι πριν δύο χρόνια όταν πήρε την απόφαση το project του web TV να αποσπαστεί και να αποτελέσει ένα εντελώς ξεχωριστό προϊόν.

«Αυτά τα πρώτα χρόνια αποτέλεσαν ένα είδος πειραματισμού. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε τι περιεχόμενο τραβάει και να διαπιστώσουμε ότι υπάρχει κοινό, κυρίως στις μικρότερες ηλικίες, όμως απείχαμε πολύ από το να χαρακτηριστούμε ένα web τηλεοπτικό κανάλι» αναγνωρίζει στην κουβέντα μας η Άρτεμις. Το Μάιο του 2014 το Netwix πραγματοποιεί το λανσάρισμά του με κανονικό πρόγραμμα, τηλεοπτικές σειρές, live εκπομπές, με εκπομπές μαγειρικής και γυμναστική, οδηγό πόλης, με την Άρτεμις να σημειώνει ότι από το πρώτο τότε πρόγραμμα μέχρι και σήμερα πάνε πολύ καλά οι κωμωδίες και οι σειρές, αφού λόγω της οικονομικής κρίσης απουσίαζε αντίστοιχο περιεχόμενο από την τηλεόραση.

H κωμωδία (αν και την αντιμετώπιζαν αρχικά με δυσπιστία οι χορηγοί) και γενικότερα το νεανικό περιεχόμενο είναι ένας τομέας που επενδύει διαρκώς αυτά τα χρόνια το Netwix. «Είμαστε μια πολύ δημιουργική ομάδα, ένα κανάλι από τους νέους για τους νέους, γεγονός που θα έλεγα ότι μας βοηθάει γιατί ανήκουμε και εμείς στους χρήστες που στοχεύουμε» αναφέρει η Άρτεμις. Χαρακτηριστικό των παραπάνω είναι το παράδειγμα του δελτίου ενημέρωσης του Netwix, μια χιουμοριστική εκπομπή με τον Mikeius, ένα δημοφιλές πρόσωπο από την ομάδα του Comedy Lab και το Μπραφ. Η συγκεκριμένη εκπομπή μετά από μόλις μερικά επεισόδια είναι η πρώτη σε δημοτικότητα εκπομπή και έχει μπει ήδη στο Top 5 ολόκληρου του antenna.gr. Μια επιτυχία πολύ σημαντική αν αναλογιστούμε ότι η συγκεκριμένη παραγωγή είναι αποκλειστικά online περιεχόμενο, άρα ο χρήστης την έχει εντοπίσει και την έχει επιλέξει και δεν αποτελεί μια τυχαία επιλογή, αποτέλεσμα ενός χαλαρού ζάπινγκ στην τηλεόραση.

«Ταυτόχρονα, ανήκοντας σε ένα μεγάλο όμιλο (Antenna), έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε πολύ καλής ποιότητας περιεχόμενο αλλά και να δημιουργούμε περαιτέρω ευκαιρίες για τους ανθρώπους του Netwix», επισημαίνει στη συνέχεια της συζήτησής μας η Άρτεμις, παραθέτοντας παραδείγματα ανθρώπων που από το Netwix μεταπήδησαν στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του Antenna.

Στο κλείσιμο του 2015, το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Netwix περιλαμβάνει σχεδόν 40 δικές του παραγωγές.

 

Αντέχει το διαφημιστικό μοντέλο

Σε ένα project τόσο μεγάλο όσο το Netwix, ενδεχομένως το πιο δύσκολο μέρος της εξίσωσης είναι τα διαφημιστικά έσοδα. Ειδικά σε μια τόσο δύσκολη χρονική συγκιρία στην οποία η δαπάνη στο μάρκετινγκ περιορίζεται.

Η ποιότητα του περιεχομένου που παράγεται στο site είναι τέτοια που προσελκύει με επιτυχία τους χορηγούς, σημειώνει η Άρτεμις. «Ακόμα και αν δεν έχουμε βρει από την αρχή χορηγό για κάποια εκπομπή μας, έχουμε αρκετά παραδείγματα που μετά το 3ο-4ο επεισόδιο μια εταιρεία αποφασίζει από μόνη της να εμπλακεί και να συνδεθεί με το περιεχόμενό μας» αναφέρει ενδεικτικά. Ταυτόχρονα, το Netwix «τρέχει» με επιτυχία και το μοντέλο της εξ’ αρχής παραγωγής περιεχομένου σε συνεργασία με κάποιο χορηγό. «Μαθαίνουμε τις αξίες και τις ανάγκες του πελάτη και τις προσαρμόζουμε στο περιεχόμενό μας» σημειώνει η ίδια.

«Υπάρχει το περιθώριο να αναζητηθούν ενδεχόμενα έσοδα από άλλες πηγές» τη ρωτάμε, βάζοντας στο τραπέζι της κουβέντας το σενάριο ενός premium περιεχομένου έναντι συνδρομής. Σενάριο πρόωρο σύμφωνα με την Άρτεμις: «αισθάνομαι ότι και το ελληνικό κοινό δεν είναι έτοιμο για κάτι τέτοιο αλλά και το κανάλι. Αν προχωρούσαμε ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσαμε να το κάνουμε αν το Netwix είχε αποκτήσει ένα πολύ μεγάλο πιστό κοινό και μόνο υπό προϋποθέσεις. Να δώσουμε στους χρήστες κάτι μοναδικό σε ακόμα καλύτερη ποιότητα. Δεν μπορούμε ξαφνικά να βάλουμε χρέωση σε περιεχόμενο που παρείχαμε μέχρι σήμερα δωρεάν. Θέλει σκέψη, προσοχή και μελέτη μια τέτοια απόφαση»