Φορητή τεχνολογία και αεροπορικά ταξίδια

Οι location-based υπηρεσίες, η ενσωμάτωση των social media, οι πληρωμές μέσω φορητών συσκευών και τα push notifications θα γίνουν πλέον καθημερινότητα.

Συντάκτης: Deasy @ 12.07.2011

Η φορητή τεχνολογία πρόκειται να μεταμορφώσει τόσο τις λειτουργίες των αεροπορικών εταιρειών, όσο και την συνολική ταξιδιωτική εμπειρία, διαπιστώνει μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από την Amadeus. Η έρευνα, με τίτλο “Ο μόνιμα συνδεδεμένος ταξιδιώτης: Πως η φορητή τεχνολογία θα μεταμορφώσει το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών”, είναι μια παγκόσμια έρευνα που εντοπίζει τις αλλαγές στην συμπεριφορά των ταξιδιωτών προς τις φορητές υπηρεσίες των αεροπορικών εταιρειών, ενώ παράλληλα επισημαίνει τις ιδιαίτερες, αναδυόμενες φορητές τεχνολογίες που θα φέρουν την επανάσταση σε κάθε στάδιο της ταξιδιωτικής εμπειρίας στο μέλλον.

Η έρευνα, την οποία επιμελήθηκε ο Norm Rose της Travel Tech Consulting, περιλαμβάνει μια εκτίμηση των δυνατοτήτων των αεροπορικών εταιρειών σήμερα, τις αναδυόμενες φορητές καινοτομίες που είναι πιθανό να παρουσιαστούν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, καθώς επίσης και την προηγμένη λειτουργικότητα που πρόκειται να αλλάξει ολοκληρωτικά την διαδικασία του ταξιδιού, όπως την ξέρουμε, στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια.  

Σχεδιασμένη ώστε να ωθήσει τον νέο τρόπο σκέψης και να φέρει την καινοτομία στον τομέα των ταξιδιών, η έρευνα περιλαμβάνει μια σειρά από ποιοτικές συνεντεύξεις με αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο, όπως επίσης και βασικές πληροφορίες που συλλέχθηκαν από μια παγκόσμια έρευνα 2.978 ταξιδιωτών που διενεργήθηκε παλαιότερα από την JD Power για λογαριασμό της Amadeus.   

 

Οι ταξιδιώτες θέλουν φορητές υπηρεσίες

Ενώ οι φορητές υπηρεσίες στην ταξιδιωτική βιομηχανία βρίσκονται ακόμη σε φάση ανάπτυξης, είναι προφανές ότι οι ταξιδιώτες αρχίζουν να έχουν προσδοκίες, απαιτήσεις και να υιοθετούν αυτές τις τεχνολογίες, αφού το 16% των ερωτώμενων χρησιμοποιεί smartphones για να κλείσει το ταξίδι του. Αυτός ο αριθμός αυξάνεται σε 18% στις ηλικίες 18-35 και σε 33% μεταξύ αυτών που ταξιδεύουν συχνά. Επιπλέον, το 3,4% όλων των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν πλέον τα κινητά τους για να πραγματοποιούν check-in στις πτήσεις τους, με το ποσοστό να αυξάνεται σε 7,4% στην Ασία.   

 

Πρωτοπόρες οι αεροπορικές εταιρείες της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής

Μετά από ποιοτικές συζητήσεις με εννέα αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο, οι περισσότερες υπέδειξαν ότι πλέον βασικές φορητές λειτουργίες, όπως το πρόγραμμα δρομολογίων, το check-in και η διαχείριση προβλημάτων είναι αναπόσπαστο μέρος των υπηρεσιών τους. Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες της Ασίας και της Βορείου Αμερικής παρέχουν ουσιαστικά όλες τις 12 φορητές υπηρεσίες που χαρακτηρίζονται ως βασικές λειτουργίες, ενώ αντίθετα οι Ευρωπαϊκές εταιρείες και οι εταιρείες της Λατινικής Αμερικής προτιμούν να εστιάζουν μόνο σε μια επιλεγμένη σειρά υπηρεσιών.   

 

Αναδυόμενες φορητές δυνατότητες

Αν και βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο, η χρήση φορητών συσκευών γίνεται ολοένα και περισσότερο ένα κανάλι με το οποίο μπορεί κάποιος να προκρατήσει βοηθητικές υπηρεσίες, με το 1,4% των ταξιδιωτών να έχουν χρησιμοποιήσει μέχρι πρόσφατα το κινητό τους για να αγοράσουν βοηθητικές υπηρεσίες. Παρόλα αυτά, ακόμη και αν οι βοηθητικές υπηρεσίες προσφέρουν ταυτόχρονα αυξημένες ευκαιρίες αύξησης εσόδων και την δυνατότητα στις αεροπορικές εταιρείες να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, η πλειοψηφία των αεροπορικών εταιρειών που έλαβαν μέρος στην έρευνα δήλωσαν ότι η δυνατότητα να πωλούν απρόσκοπτα βοηθητικές υπηρεσίες μέσω των φορητών καναλιών απέχει τουλάχιστον έναν χρόνο ακόμη.

Μόνο στη Βόρεια Αμερική μια εταιρεία είχε την δυνατότητα να πουλά βοηθητικές υπηρεσίες μέσω κινητών, και ακόμη και σε αυτή την περίπτωση μόνο η υπηρεσία επιπλέον αποσκευών ήταν διαθέσιμη προς πώληση. Μέσα στην γενική τάση, οι αεροπορικές εταιρείες της Σκανδιναβίας και της Μέσης Ανατολής έχουν καταρτίσει σχέδια για την επιθετική αύξηση της παροχής βοηθητικών υπηρεσιών μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Η καλύτερη θέση, η επιλογή της προαγοράς γευμάτων και η πρόσβαση στο club της εταιρείας είναι μεταξύ των υπηρεσιών που θα διατεθούν μέσω κινητών τους επόμενους μήνες.  

 

Έμφαση σε location based υπηρεσίες, πληρωμές και push notifications

Είναι προφανές ότι οι αεροπορικές εταιρείες ευθυγραμμίζονται ολοένα και περισσότερο με τις απαιτήσεις των καταναλωτών, καθώς πολλές από αυτές σχεδιάζουν να εφαρμόσουν push notifications, ούτως ώστε να προσφέρουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση των αποσκευών ή των πτήσεων. Έξι αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν να εφαρμόσουν αυτή την τεχνολογία, η οποία δείχνει ξεκάθαρα την κατανόηση στις αλλαγές των αναγκών των ταξιδιωτών. Πράγματι, η πρόσφατη έρευνα της Amadeus από την JD Powers διαπίστωσε ότι περίπου το 40% των ταξιδιωτών σήμερα θα χρησιμοποιούσαν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις αποσκευές ή τις πτήσεις τους, μέσω του κινητού τους, εάν και εφόσον ήταν διαθέσιμες.

Ταυτόχρονα, όλες οι αεροπορικές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα εξετάζουν το ενδεχόμενο να ενεργοποιήσουν τις πληρωμές μέσω κινητών, για να είναι σε θέση να επεξεργάζονται πληρωμές για πτήσεις και βοηθητικές υπηρεσίες. Υπάρχει μια ιδιαίτερη ώθηση από αυτή την αναδυόμενη αγορά, όπου το “φορητό πορτοφόλι” αντιμετωπίζεται σαν ένας ασφαλής, μακροπρόθεσμος αντικαταστάτης των μετρητών. Οι υπηρεσίες με βάση την τοποθεσία και social networking έχουν επίσης μεγάλη προτεραιότητα, με μια αεροπορική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής να προσπαθεί να ενσωματώσει τις υπηρεσίες της στη δημοφιλή πλατφόρμα Foursquare, σε μια προσπάθεια να επιτρέψει το check-in από μαγαζιά του αεροδρομίου.   

Η έρευνα παρουσιάστηκε στην 18η Ετήσια Σύσκεψη για το e-Commerce Αεροπορικών Εταιρειών της Amadeus, που διοργανώθηκε από 15-17 Ιουνίου στις Κάννες. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν το προσαρμόσιμο εμπόριο και συμμετείχαν πάνω από 290 στελέχη, από 70 αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο. Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως στο πως οι οργανισμοί είναι σε θέση να αναμένουν και να ανταποκρίνονται πιο αποτελεσματικά στην εξέλιξη των δραστηριοτήτων τους στον κόσμο των ψηφιακού εμπορίου.