Ποιο GDPR, Survivor και ξερό ψωμί

Ποιο GDPR, Survivor και ξερό ψωμί

Συντάκτης: Deasy @ 30.05.2018

Επί ημέρες και εβδομάδες τα ψηφιακά μας γραμματοκιβώτια αναστέναξαν από τα μηνύματα συμμόρφωσης ενόψει του κανονισμού GDPR που ζητούσαν το πολυπόθητο "ναι" μας για να συνεχίσουν να μας ενημερώνουν.

Ο νέος κανονισμός για την προστασία των προσωπικών δεδομένων έφτασε παντού, σε πρώτες σελίδες εφημερίδων και στις πιο προβεβλημένες θέσεις των ειδησεογραφικών sites σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αλλά όταν κάνεις δυο τρία βήματα προς τα πίσω, αντιλαμβάνεσαι πως το ενδιαφέρον ναι μεν ήταν αυξημένο αλλά όχι τόσο όσο θα περίμενε η φασαρία που έγινε.

Τα  Google Trends είναι ένας μπούσουλας που μας δείχνει πόσο αυξάνεται το ενδιαφέρον για ένα θέμα. Βεβαίως η αύξηση δεν είναι απόλυτη και δεν δείχνει συγκεκριμένα μεγέθη, δείχνει όμως την τάση. Αν λοιπόν, ένα θέμα τραβάει το ενδιαφέρον του κόσμου οι αναζητήσεις σχετικά με αυτό είναι περισσότερες σε σύγκριση με άλλα θέματα που μπορεί να απασχολούν την επικαιρότητα. 

Οπότε εμείς κάναμε κάτι σχετικά απλό, ζητήσαμε από το Google Trends να μας πει πόσο αυξημένος ήταν ο όγκος των αναζητήσεων για το GDPR σε σχέση με το Champions' League και το γνωστό από πέρυσι τηλεοπτικό Survivor. Ιδού το γράφημα και εξηγούμαστε αμέσως μετά:

 

Το αποτέλεσμα φίλες και φίλοι αναγνώστριες και αναγνώστες είναι ότι το Survivor (κίτρινη γραμμή( παραμένει σε όλη τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου ένα ιδιαίτερα δημοφιλές θέμα στις αναζητήσεις, με τα πάνω και τα κάτω του να δικαιολογούνται ενδεχομένως από τις ημέρες και ώρες προβολής. Το Champions' League (κόκκινη γραμμή) παρέμενε στο μεγαλύτερο μέρος αυτού του τριμήνου στη δεύτερη θέση αλλά ορισμένες φορές βρέθηκε τρίτο αφού υπήρχε περιοδικά αύξηση του ενδιαφέροντος για το GDPR  (μπλε γραμμή κοντά στα πατώματα) που κορυφώθηκε όσο πλησίαζε η 25η Μαϊου, ημέρα εφαρμογής του κανονισμού. Οσο για το ποδοσφαιρικό θέαμα της Ευρώπης, το ενδιαφέρον για αυτό κορυφώθηκε το περασμένο Σάββατο, γνωστό και ως "το Σάββατο του Μαϊου που δεν γίνονται γάμοι" και επίσης γνωστό ως το Σάββατο του τελικού ή, τέλος και γνωστό ίσως από εδώ και πέρα ως το Σάββατο του αποροφητήρα Κάριους. Φυσικά μετά τη δόξα της 25ης Μαϊου, το ενδιαφέρον για το GDPR έπεσε σημαντικά, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς. Βραχεία η ψηφιακή δόξα ακόμα και για τους κοινοτικούς κανονισμούς