Όχι άλλη Μαύρη Παρασκευή!

Όχι άλλη Μαύρη Παρασκευή!

Συντάκτης: Deasy @ 16.11.2017

Φαίνεται πως στην Ελλάδα αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την Black Friday με καθυστέρηση, αν κρίνουμε από όσα διαβάζουμε για την πιο πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα Αμερικανών καταναλωτών.

Σύμφωνα με την GPShopper που κατγράφει τις καταναλωτικές συνήθειες των Αμερικανών καταναλωτών, η Black Friday είναι μια μέρα που πολλοί θα ήθελαν να λείπει από το ημερολόγιο. Η ημέρα της απόλυτης κατανάλωσης, όπου εκατοντάδες άνθρωποι εφορμούν στα καταστήματα με το που ανοίγουν οι πόρτες τους για να επωφεληθούν από μοναδικές ευκαιρίες και “σκοτώματα” τιμών, αδιαφορώντας για το αν θα ποδοπατήσουν ή αν θα ποδοπατηθούν, δεν είναι η πιο αγαπημένη για τους Αμερικανούς. Για την ακρίβεια, το 45% χαρακτηρίζει τη “Μαύρη Παρσκευή” ως την πιο αγχωτική ημέρα για αγορές, ενώ το 81% παραδέχεται πως γενικά οι αγορές στην περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς (η οποία περίοδος ξεκινά με την Black Friday) τους προκαλεί αρκετό στρες.

Η κατανομή, όπως τη δίνει η GPShopper για το χρονοδιάγραμμα των αγορών στις ΗΠΑ, δεν ταιριάζει ίσως απολύτως με τις δικές μας καταναλωτικές συνήθειες αλλά δίνει κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη συμπεριφορά του κοινού.

- Το 36% λέει πως θα ξεκινήσει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του με τον ερχομό της “Μαύρης Παρασκευής”, που φέτος πέφτει στις 24 Νοεμβρίου.

- Το 23% δηλώνει πως θα κάνει τις περισσότερες αγορές την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, το 27% (οι περισσότεροι δηλαδή) στην περίοδο 10-17 Δεκεμβρίου και το 4% στο τελευταίο διάστημα πριν τα Χριστούγεννα, από τις 18 Δεκεμβρίου έως και την παραμονή των Χριστουγέννων.

- Είναι ενδιαφέρον πως ένα 12% λέει πως θα πάει στα καταστήματα μετά τις γιορτές, ίσως επειδή σίγουρα ο κόσμος είναι λιγότερος και ίσως επειδή θέλει να κάνει χρήση των “σιωπηλών” προσφορών.

Επαναλαμβάνουμε πως οι αριθμοί αυτοί δεν εκφράζουν τις ελληνικές καταναλωτικές συνήθειες, όπου το δώρο Χριστουγέννων μπαίνει (σε όσους παραμένουν δικαούχοι του) στο δεύτερο μισό του Δεκεμβρίου. Δείχνει όμως πως ίσως χάρη και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η Μαύρη Παρασκευή να αποτελέσει, κάποια στιγμή, ανάμνηση…